Terwijl de waardering voor grote bedrijven in 2010 in het algemeen is toegenomen, is de waardering voor de OV-sector juist enorm gedaald (-18,1%). Dat blijkt uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen. Volgens de onderzoekers gaat het de Nederlander vooral om de prijs / kwaliteit verhouding.
Het gemiddelde bedrijf blijkt het afgelopen jaar iets beter te scoren dan tijdens het vorige onderzoek: een stijging van ongeveer 1%. Toch zijn er grote verschillen: bij het Openbaar Vervoer neemt de waardering 18,1% af, terwijl bij bouwmarkten de waardering 11% is toegenomen. Voor het onderzoek werden vijfduizend consumenten ondervraagd.
Uit het onderzoek blijkt ook dat met name in de OV-sector consumenten meer belang hechten aan prijs / kwaliteit verhouding. Deze factor is bij openbaar vervoerberdijven 3x belangrijker geworden, aldus de onderzoekers.
De prestaties van Connexxion en Arriva vallen volgens de consumenten tegen. Bedrijven als T-Mobile, KLM-Airfrance, Bijenkorf worden beter gewaardeerd. In de sector vervoersbedrijven zijn onder andere NS en RET genomineerd voor de Customer Performance Awards.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…