Veolia Transport wil hun treinverbinding van Kerkrade naar Maastricht Randwyck doortrekken naar België. Dit is een reactie op het bericht dat de Belgische Spoorwegen NMBS de IC-verbinding tussen Maastricht en Brussel willen schrappen.
De NMBS ziet geen heil meer in de verbinding tussen Maastricht via Luik naar Brussel, omdat deze vaak vertraagd is en te weinig passagiers trekt. De stoptrein Maastricht – Visé – Bressoux – Luik-Guillemins zou dan weer de hele dag gaan rijden.
Veolia heeft nu voorgesteld hun lijn, de stoptrein Kerkrade – Heerlen – Valkenburg – Maastricht – Maastricht Randwyck, door te trekken naar Visé, Bressoux en Luik-Guillemins. Daarbij willen ze ook station Eijsden in ere herstellen. Daar stoppen sinds 2007, met de komst van de IC, geen treinen meer doordat deze IC´s te lang waren.
Veolia wil met deze stoptrein ook naar België elk halfuur rijden. Het is de eerste treindienst naar het buitenland die dan elk halfuur uitgevoerd wordt.
Het bedrijf hoopt in de zomer toestemming te krijgen voor de treinverbinding. De NMBS, die de treindienst op de lijn volledig uitvoert op dit moment, zal waarschijnlijk te spreken zijn over het plan.
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…