Ondanks dat de werkzaamheden op het traject niet zijn afgerond, kan de tienminutensprinter tussen Dordrecht en Den Haag toch in december rijden. Van de zes treinen per uur, slaan straks twee tijdelijk station Schiedam-Centrum over.
Eerder leek het erop dat de NS de nieuwe tienminutensprinter moest uitstellen vanwege de werkzaamheden aan het spoor. De tienminutensprinter rijdt momenteel al tussen Dordrecht en Rotterdam maar in de nieuwe dienstregeling, die in december van start gaat, gaat de trein na Rotterdam door naar Den Haag. Op dit traject zijn nu werkzaamheden die niet op tijd klaar zullen zijn.
Omdat de verdubbeling van het spoor tussen Rijswijk en Delft-Campus wel al klaar is, kunnen er toch zes sprinters per uur naar Den Haag, aldus de NS die samen met ProRail een oplossing heeft gevonden. Het station Schiedam-Centrum wordt straks twee keer per uur overgeslagen. ProRail verwacht het werk begin 2025 af te ronden waarna de tienminutensprinter stopt op alle stations tussen Dordrecht en Den Haag.
De tienminutensprinter Dordrecht – Den Haag gaat van maandag tot en met donderdag rijden. Vanaf de nieuwe dienstregeling rijdt ook de tienminutentrein Arnhem – Schiphol – Rotterdam maandag tot en met donderdag de hele dag. Nu is dit alleen een spitstrein.
This post was last modified on 9 oktober 2024 18:34
In Oostenrijk gaat vandaag een aangepaste dienstregeling in die de komende maanden zal gelden. De…
De nieuwe snelle trein tussen Lelystad, Amsterdam Zuid en Brussel Zuid gaat EuroCity Direct heten.…
Je hebt haar naam misschien wel nooit gehoord. Maar in de railsector is ze de…
GoVolta zegt in september 2025 van start te gaan met de dagelijkse lowbudgettrein van Amsterdam…
De nieuwe flitscamera’s bij spoorwegovergangen lijken het gewenste effect te hebben. Sinds de eerste camera’s…
De dure treinkaartjes. Er wordt veel over gesproken en geschreven, maar hoe duur zijn die…