Telegraaf: Helft automaten OV-chipkaart dagelijks stuk

(Novum) – Dagelijks gaat de helft van de verkoopautomaten voor de OV-chipkaart in Amsterdam kapot. Het GVB heeft vijftien monteurs ingezet om de problemen met de 120 automaten, die door de kartonnen wegwerpkaartjes worden veroorzaakt, te verhelpen. Dat laat een van de monteurs weten in De Telegraaf.

Amsterdam doet donderdag de strippenkaart, in navolging van Rotterdam, in de metro in de ban. Dat kan er alleen nog worden betaald met een OV-chipkaart. Het GVB haalt honderden personeelsleden van kantoor om de overstap op de metrostations te begeleiden.

De kartonnen wegwerpkaartjes die voor zoveel problemen zorgen bij de apparaten, worden ook in Rotterdam gebruikt. De Rotterdamse vervoerder RET kent de problemen ook, maar zegt dat het daar niet zo schokkend vaak gebeurd. Desalniettemin vervangt de RET de kaartautomaten in de eerste helft van volgend jaar. Het GVB heeft zulke plannen niet.

 

Share
Tags: OV-chipkaart

Recent Posts

Koninklijk rijtuig overgedragen aan Spoorwegmuseum

Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…

2 dagen terug

OVpay: vanaf nu mogelijk om met leeftijdskorting te reizen

Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…

2 dagen terug

Belgische reizigersorganisatie waarschuwt voor gevolgen snelle IC Brussel: ‘NMBS offert binnenlandse reiziger op’

Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…

3 dagen terug

Reis goedkoper met de NS PrijsTijd Deal: tot wel 60% korting

Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…

3 dagen terug

Interrail geeft 20% korting op tickets geldig vanaf 1 september

Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…

3 dagen terug

Toeslag Intercity Direct met snelheid van streekbus moet weg, vindt Rover

Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…

4 dagen terug