Veel treinreizigers hebben dinsdagmiddag te maken gekregen met een storing bij het in- uitchecken bij de Nederlandse Spoorwegen.
Omdat de schermpjes op de incheckpalen door een technische fout niet de juiste informatie gaven, zette de NS de palen uit. De problemen begonnen rond 14:45 uur, een uur later waren de problemen volgens NS opgelost.
De storing deed zich voor bij de NS-incheckpalen door het hele land. Bij de toegangspoortjes op de stations deden zich geen problemen voor. Reizigers die niet konden inchecken, konden wel zonder problemen op de trein stappen: het treinpersoneel was geïnstrueerd over de storing.
Volgens NS kon 5 procent van de getroffen reizigers niet uitchecken. Deze reizigers kunnen dit online alsnog doen (via de NS Extra service). NS zoekt nog uit of de problemen zich beperkten tot onjuiste informatie op de schermpjes of dat er ook problemen waren met het in- of uitchecken zelf.
Volgens de NOS werkten de paaltjes niet meer door een fout bij de installatie van software waarmee de overgang van winter- naar zomertijd wordt geregeld. Op sociale media verschenen veel berichten van treinreizigers bij wie het in- en uitchecken niet lukte. NS zegt dat reizigers die extra kosten hebben gemaakt door de storing, het bedrag kunnen terugvragen bij de klantenservice.
© ANP / Treinreiziger.nl
This post was last modified on 27 maart 2019 11:19
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…