Spaanse machinist laat reizigers aan hun lot over

Een Spaanse machinist heeft een hogesnelheidstrein vol passagiers aan hun lot overgelaten omdat zijn dienst erop zat. Spoorwegmaatschappij RENFE heeft een onderzoek ingesteld, maar volgens de vakbonden stond de machinist in zijn recht.

De trein was dinsdagavond onderweg van Santander naar Madrid, maar hield halverwege halt. De machinist liet volgens Spaanse media weten dat hij de trein niet langer mocht besturen en de ruim honderd reizigers zichzelf verder moesten redden. Hij ging vervolgens huiswaarts.

RENFE regelde daarop bussen voor de verontwaardigde passagiers om hen alsnog naar hun bestemming te brengen. De spoorwegmaatschappij betaalde de reizigers ook hun kaartje terug. Volgens de vakbond van spoorwegpersoneel hield de machinist zich gewoon aan de regels en kon hij niet anders. RENFE zou hebben verzuimd vervanging te regelen.

This post was last modified on 22 december 2016 10:29

Share

Recent Posts

Koninklijk rijtuig overgedragen aan Spoorwegmuseum

Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…

2 dagen terug

OVpay: vanaf nu mogelijk om met leeftijdskorting te reizen

Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…

3 dagen terug

Belgische reizigersorganisatie waarschuwt voor gevolgen snelle IC Brussel: ‘NMBS offert binnenlandse reiziger op’

Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…

3 dagen terug

Reis goedkoper met de NS PrijsTijd Deal: tot wel 60% korting

Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…

4 dagen terug

Interrail geeft 20% korting op tickets geldig vanaf 1 september

Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…

4 dagen terug

Toeslag Intercity Direct met snelheid van streekbus moet weg, vindt Rover

Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…

5 dagen terug