Rover vraagt Arriva in een brief om reizigers van de MerwedeLingeLijn wegens de vele storingen te compenseren. Volgens Rover hebben vooral abonnementhouders niet voldoende van hun investering kunnen genieten. Daarbij zou een gebaar naar de reiziger de pijn van de aanhoudende problemen iets kunnen verzachten.
Sinds de inwerkingtreding van de nieuwe dienstregeling van de MerwedeLingelijn, waarbij de trein een kwartiersfrequentie rijdt en een aantal nieuwe stations bedient, heeft het traject te maken met een aanhoudende grote hoeveelheid storingen en vertragingen. Soms was er een hele dag geen treinverkeer mogelijk.
Volgens Rover is deze onbetrouwbaarheid vooral vervelend voor abonnementshouders. "Zij hebben een flinke investering gedaan om te kunnen reizen met dit tracé, maar hebben vaak niet van die investering kunnen genieten. Rover vraagt Arriva daarom ruimhartig te zijn in de restitutievoorwaarden en een gebaar te maken naar vaste klanten" zo schrijft Rover in een persbericht.
Als gebaar aan abonnementhouders denkt Rover aan het vergoeden van de abonnementskosten van de maand januari of het aanbieden van en maand langer reizen. “Dit gebaar betekent dat u het vele uitvallen van de trein ernstig opneemt en kan de opgelopen imagoschade enigszins goedmaken”, aldus Rover in de brief aan Arriva.
This post was last modified on 7 januari 2019 22:00
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…