ROVER start meldpunt overvolle treinen op

Reizigersvereniging ROVER is begonnen met een meldpunt voor overvolle treinen op het Nederlandse spoorwegnet. Zo wil de vereniging de problemen in kaart brengen en zo tot een oplossing komen.

Reizigers kunnen via de website volletreinen.nl, het twitteraccount @volletreinen, het telefoonnummer 033-4220450 of het emailadres meldpunt@rover.nl hun opgemerkte te volle trein doorgeven Via de website kunnen ook filmpjes en dergelijke meegestuurd worden om zo ook beeldmateriaal van de drukke treinen te hebben.

Er valt echter wel te betwijfelen in hoeverre het aantal klachten dat ROVER binnenkrijgt klopt met de term ´overvol´. Het is namelijk aan de reiziger om te bepalen wanneer zij iets meldt. Dat kan zijn als er geen vierzitter beschikbaar is voor die reiziger zelf, of als de trein aan Koninginnedag-drukte voldoet.

ROVER zal alle klachten bundelen en zo met de NS om tafel gaan op een oplossing voor de drukte te zoeken.

This post was last modified on 7 januari 2019 22:00

Share

Recent Posts

Koninklijk rijtuig overgedragen aan Spoorwegmuseum

Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…

1 dag terug

OVpay: vanaf nu mogelijk om met leeftijdskorting te reizen

Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…

2 dagen terug

Belgische reizigersorganisatie waarschuwt voor gevolgen snelle IC Brussel: ‘NMBS offert binnenlandse reiziger op’

Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…

2 dagen terug

Reis goedkoper met de NS PrijsTijd Deal: tot wel 60% korting

Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…

3 dagen terug

Interrail geeft 20% korting op tickets geldig vanaf 1 september

Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…

3 dagen terug

Toeslag Intercity Direct met snelheid van streekbus moet weg, vindt Rover

Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…

3 dagen terug