Vanaf medio april zal de Benelux (Amsterdam – Brussel) gaan rijden via de HSL-Zuid. Dit is omstreden, omdat reizigers daarmee verplicht worden een toeslag te kopen. De Tweede Kamer drong eerder al aan op behoud van Benelux via de normale route. Uit de voortgangsrapportage die minister Eurlings naar de Tweede Kamer heeft gestuurd blijkt dat er mogelijk toch een intercity naar Brussel gaat rijden via het bestaande spoor.
Er wordt nu onderzoek verricht om ten tijde van de start van het internationale vervoer over de HSL-Zuid een extra verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen mogelijk te maken, naast de stoptrein die nu al tussen Roosendaal en Antwerpen rijdt. Een volwaardige internationale Intercityaansluiting op Roosendaal is de best mogelijke optie voor de reiziger. Het doortrekken van de Intercity Charleroi – Brussel – Antwerpen – Essen naar Roosendaal komt hiervoor in aanmerking.
Wanneer de resultaten van het onderzoek verwacht kunnen worden, wordt niet gemeld.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…