Foto: Martin Kollaard
Treinreizigers zijn tijdelijk verlost van reclameborden op stations. De borden blijven de komende weken leeg. Dat is het gevolg van een uitspraak van de rechter.
Reclame-exploitant JCDecaux was naar de rechter gegaan omdat NS de reclameborden onderhands heeft gegund aan Exterion Media en Ngage. Volgens JCDecaux had NS het contract voor 5.000 borden moeten aanbesteden. Aanvankelijk werden de bezwaren afgewezen, maar in hoger beroep krijgt het bedrijf toch gelijk.
NS loopt nu niet alleen reclame-inkomsten mis, maar moet JCDecaux ook een nog nader te bepalen schadevergoeding betalen. Het contract zou een waarde hebben van 155 miljoen euro. Dat wordt overigens tegengesproken door de huidige exploitant, Exterion Media noemt een bedrag tussen de 50 en 100 miljoen euro.
NS kan nog tegen de uitspraak in cassatie gaan.
This post was last modified on 10 december 2019 10:54
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…