Slechts vijf procent van de treinen had gedurende het tweede kwartaal een vertraging van 5 minuten of meer. Nog niet eerder was het percentage vertraagde treinen gedurende een kwartaal zo laag. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen zondag.
Ook is de klanttevredenheid weer toegenomen. Tijdens het eerste kwartaal daalde de klanttevredenheid als gevolg van de winterperikelen aanzienlijk. Nu is de klanttevredenheid weer toegenomen, maar is nog niet zo hoog als het eerste kwartaal van 2009. 76% van de reizigers gaf het afgelopen kwartaal NS een 7 of hoger.
Doordat meer treinen op tijd zijn gaan rijden, is met name het klantoordeel `Op tijd rijden` in vergelijking met het eerste kwartaal fors toegenomen. Door de langdurige staking in de schoonmaakbranche is het percentage klanten dat tevreden was over de reinheid van de treinen en stations met 6 procentpunten gedaald tot 51%.
Gedurende het tweede kwartaal viel 1,2% van de treinen uit. Gedurende het eerste kwartaal lag dit cijfer nog op 2%. Terwijl in Nederland de punctualiteit naar recordhoogte stijgt, hebben de Belgen juist te maken met dalende stiptheidscijfers.
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…