In verband met de warmte zet ProRail extra storingsteams in om storingen te voorkomen en sneller te kunnen verhelpen. Deze teams houden de ´hitteschouw´ die gehouden wordt als de temperatuur gedurende meerdere dagen boven de 25 graden ligt.
Op kritische plekken, zoals bij wissels en in bochten in het spoor, voeren de teams extra controles uit om uitzetting van het spoor te voorkomen en snel te detecteren. De uitzetting kan voorkomen worden door sleuven in de sporen te slijpen.
Voorts worden relaiskasten extra gecontroleerd en hebben de storingsteams extra printplaten bij zich, om sein- en wisselstoringen te voorkomen en sneller op te kunnen lossen.
Deze dagen zijn er gemiddeld wat meer storingen dan normaal op het spoorwegnet. Vooral het traject Utrecht-Arnhem wordt al enkele dagen achter elkaar geplaagd.
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…