Reizigers in het openbaar vervoer die hun geld willen terugvragen, moeten dat bij één centraal meldpunt kunnen doen. Daarvoor pleit het OV-loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, dinsdag in een kwartaalrapport.
Nu heeft ieder vervoerbedrijf een eigen loket waar geld kan worden teruggevraagd. Dat kan bijvoorbeeld als iemand is vergeten uit te checken met een ov-chipkaart.
Inmiddels is er een bedrijf actief dat het terugvragen van het geld regelt, maar daar moet voor worden betaald. Dat zo´n bedrijf bestaat, toont volgens het OV loket aan dat er behoefte is aan een centraal meldpunt.
Het is volgens het loket ook ´geen teken van kwaliteit´ dat er grote verschillen bestaan in de regelingen voor het terugvragen van geld.
Het loket kreeg het eerste kwartaal 1446 klachten. Vooral in januari was het druk, toen kwamen 666 klachten binnen. Er was toen veel vertraging door het winterweer. Reizigers klaagden bij het loket ook over een gebrek aan coulance bij de NS.
Novum
This post was last modified on 30 mei 2017 10:13
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…