Stations zijn in de loop van de tijd veel meer geworden dan een plek waar reizigers in en uit kunnen stappen. Mede door de explosieve groei van retailvoorzieningen is deze verandering tot stand gekomen. Deze retailvoorzieningen vormen uitgangspunt voor het onderzoek van student Nick Blanken.
De tijd dat er alleen maar een snackbar op stations zaten is voorbij. Inmiddels zijn ook Starbucks, Hema, Julia´s, New York pizza en Burger King op stations te vinden. Maar wat zijn nu eigenlijk de motivaties van een reiziger om een aankoop te doen op een station? Die vraag wil Nick Blanken beantwoorden in zijn afstudeerscriptie. Hij zoekt daarvoor met name reizigers die regelmatig op / naar / via Utrecht en Amsterdam reizen.
Iedereen die hem wil helpen met zijn afstudeerscriptie, kan online een aantal vragen beantwoorden.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…