© ÖBB | Marek Knopp
De Oostenrijkse spoorwegen hebben 22 zitrijtuigen omgebouwd tot ligrijtuig. De rijtuigen zullen vanaf december worden ingezet. In de zomer moet de ombouwoperatie zijn afgerond en zullen de rijtuigen ook van en naar Nederland worden ingezet.
De eerste rijtuigen zullen worden ingezet tussen Wenen en Bregenz, de binnenlandse nachttrein van de Oostenrijkse spoorwegen. In het gemoderniseerde rijtuig is ook ruimte voor drie fietsen.
De rijtuigen gaan dienst doen als “comfort-ligrijtuig”. Bij elke bank heeft de reiziger een stopcontact en een usb-poort. Ook is er een bedieningspaneel. De ÖBB zegt verder dat de rijtuigen zijn uitgerust met gratis wifi. Met de vernieuwde rijtuigen wil ÖBB het comfort verbeteren.
Wanneer de rijtuigen op de nachttrein naar Wenen en Innsbruck precies zullen worden ingezet is onduidelijk; waarschijnlijk is dat vanaf medio april. (Meer over deze slaaptrein vindt je op de pagina nachttrein Amsterdam – Wenen).
This post was last modified on 25 december 2021 17:23
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…