De Sprinter Hoofddorp – Hoorn Kersenboogerd wordt niet ingekort tot Hoorn. In plaats daarvan gaat de spits-intercity Enkhuizen – Amsterdam niet meer stoppen te Kersenboogerd. Dat heeft NS besloten na advies van consumentenorganisaties.
Op andere punten neemt NS het advies van reizigersorganisaties niet over. Zo krijgt Almere Buiten zijn intercity-status niet terug en krijgt ook Hardewijk geen intercity-status. Verder had Rover bepleit om de Sprinter Groningen – Zwolle te koppelen aan de Sprinter Zwolle – Amsterdam. Alhoewel NS de voordelen van het plan ziet, wordt het plan vanwege financiële aspecten niet doorgevoerd.
De dienstregeling van 2014 blijft op de meeste plekken gelijk aan de huidige dienstregeling. Er is slechts een aantal kleine wijzigingen. De belangrijkste wijziging is dat de Sprinter Leeuwarden – Meppel ook buiten de spits gaat rijden.
Daarnaast heeft NS 16 treinpaden aangevraagd tussen België en Nederland. Of het gaat om een uurlijkse verbinding tussen Amsterdam en Brussel wordt niet duidelijk. De kans is groot dat het gaat om 8 verbindingen Amsterdam – Brussel en 8 aanvullende verbindingen tussen Roosendaal en Antwerpen.
This post was last modified on 8 november 2016 10:09
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…