Regelmatig krijgen wij reacties van reizigers die per e-mail contact willen met de Nederlandse Spoorwegen. NS wil het liefst dat reizigers contact opnemen met de NS Klantenservice via de virtuele medewerker. Maar de klantenservice is ook gewoon per e-mail bereikbaar.
De virtuele medewerker moet veel gestelde vragen kunnen beantwoorden, waardoor het bedrijf minder klantreacties hoeft te verwerken. Bovendien hoeft de reiziger – als de virtuele medewerker de reiziger begrijpt – dan niet op antwoord te wachten. In de praktijk blijken reizigers het niet altijd prettig te vinden als zij op uitsluitend deze manier contact kunnen opnemen.
Het contactformulier op ns.nl bestaat weliswaar niet meer, maar het spoorbedrijf is op dit moment nog wel gewoon per e-mail bereikbaar, al geeft het bedrijf daar zelf liever geen rugbaarheid aan. De kans is aanwezig dat NS in de toekomst het directe e-mailadres gaat blokkeren, om zo te voorkomen dat reizigers de virtuele medewerker proberen te ontwijken.
This post was last modified on 8 november 2016 10:09
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…