Vanaf september start NS met een pilot met advertenties in de trein. In 137 intercitytreinen met reisinformatieschermen krijgen reizigers straks advertenties te zien. De pilot duurt tot het einde van het jaar.
“We zien dat adverteerders interesse hebben om reizigers in de trein te bereiken”, legt een woordvoerder tegenover Treinreiziger.nl uit. Het spoorbedrijf komt hen nu tegemoet. Wekelijks kunnen adverteerders via de reisinformatieschermen 5 miljoen treinreizigers bereiken, meldt NS. Of advertenties in de trein een blijvertje zijn hangt af van de klantbeleving van reizigers.
“We blijven reisinformatie geven via de schermen, daar verandert niets aan”, benadrukt het spoorbedrijf. Door de advertenties creëert NS extra omzet. Wordt het treinkaartje daardoor ook goedkoper? “Nee”, zegt het spoorbedrijf. “Dit staat los van de prijs van het treinkaartje.”
In het verleden konden adverteerders ook op de trein adverteren. Zo hadden veel treinen in het verleden reclamebanden, een enkele trein was zelfs volledig met reclame voorzien. Zo waren er enkele Aegon-Koplopers en een Koploper en Sprinter beplakt met reclame voor het Algemeen Dagblad. Die vorm van reclame komt niet terug. “We vinden het belangrijk dat onze treinen herkenbaar blijven.”
This post was last modified on 7 augustus 2019 11:59
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…