fbpx

Mobility Card: besparen op reiskosten mogelijk ondanks prijsstijging NS

06 mei 2014 17:29

NS kondigde onlangs aan de kosten van een treinkaartje in de spits te willen verhogen, en in de daluren te willen verlagen. Volgens Mobility Card Services geen reden tot paniek. Volgens het bedrijf – dat zich richt op de zakelijke markt – kunnen bedrijven toch besparen in reiskosten.

Mobility Card Services grijpt de prijsverhoging van NS aan om haar eigen diensten te promoten. Volgens het bedrijf is een analyse van het reisgedrag van werknemers nodig om de kosten te kunnen reduceren. Victor van den Berg (adjunct-directeur MCS): “Veel organisaties hebben moeite om uit de OV-abonnementen het meest voordelige te kiezen. Onbeperkt reizen op een vast traject, tegen een vast bedrag per jaar, dat lijkt optimaal, maar dat is het niet. Zeker niet als je enige flexibiliteit wilt behouden. Bovendien betaal je dan ook voor de reizen die je niet maakt. Door slimme analysetechnieken, inzicht in het reisgedrag en kennis van het abonnementenaanbod te combineren, zijn besparingen van 25% op treinreizen eenvoudig haalbaar” aldus de optimistische directeur. 

Volgens het bedrijf is Iris – een nieuwe service van het bedrijf – het antwoord voor bedrijven die willen besparen op reiskosten."Door het reisgedrag van medewerkers te analyseren, kan per persoon inzichtelijk worden gemaakt wat het meest voordelige reisproduct is. Hier worden flexibele werktijden of arbeidslocaties ook in meegenomen" luidt de wervingstekst.

Op de zakelijke markt zijn tal van spelers actief. NS biedt de NS Business Card, Mobility Mixx biedt de Mobility Card en Mobility Card Services biedt nu dus de dienst Iris aan. Binnenkort zal Treinreiziger.nl stil staan bij de diverse initiatieven op de zakelijke markt.