fbpx

Mijn eerste ervaring met de OV-chipkaart bij NS

01 feb 2010 13:50

In deze rubriek – De reiziger aan het woord – laten we vandaag Leta Evers uit Wierden aan het woord. Op 20 januari reisde zij voor het eerst met de OV-Chipkaart op pad. De reis vanuit Wierden naar een vergadering in Utrecht begon in Wierden zonder problemen. Uitchecken op Utrecht Centraal ging echter een stuk minder gemakkelijk. Dat wil zeggen: het vinden van een uitchekpaal.

Leta Evers: "In Wierden had ik op het perron ingecheckt. In Utrecht was op het perron geen spoor van een OV-chipkaart op het perron te bekennen. Dan maar lopen richting de uitgang Leidsevaart. Bij de trap geen in/uitcheckpaal, in de tunnel geen in/uitcheckpaal. Ik dacht aan de woorden van mijn werkgever: niet vergeten uit te checken, anders is het saldo in één keer op. Met deze woorden in het achterhoofd liep ik maar weer terug naar het perron. Nog maar eens kijken. Dan maar naar de centrale hal. Bij de roltrap geen in/uitcheckpaal. Bovenaan de trap in de hal geen in/uitcheckpaal. Dan maar naar de informatiebalie. Een vriendelijke dame verteld dat ze bij de uitang Leidsevaart nog geen uitchekpalen hebben. Niet erg handig. Vervolgens wordt ik verwezen naar het einde van de hal richting de jaarbeurs, daar zou wel een paal staan. Maar nee, ook daar tref ik geen paal aan. Dan maar de gang in richting de Jaarbeursuitgang. Uiteindelijk met veel zoeken vind ik toch een blauw onopvallend paaltje, zonder roze cirkel. EINDELIJK. Uitgecheckt."

Het zoeken van de uitcheckpaal kostte Leta Evers 20 minuten. Voor haar werd het reizen met de OV-chipkaart niet makkelijker. De Nederlandse Spoorwegen zijn op de hoogte gesteld van de reiservaring van Leta Evers. Het bedrijf gaat het aantal in- en uitchekpalen dit jaar fors uitbreiden.