Het algemeen klantoordeel is door de jaren heen fors gestegen. In 2001 was de waardering voor de Nederlandse Spoorwegen bijzonder laag. In dat jaar waren er diverse stakingen tegen het "Rondje om de kerk", werden record aantal treinen opgeheven en werd de dienstregeling tussentijds uitgekleed.
Na de problemen van 2001 is de waardering gaande weg gestegen. In 2010 daalde de klantwaardering voor het eerst sinds 10 jaar. Het ging overigens om een lichte daling, die te verklaren valt door de problemen van het winterweer.
Algemeen klantoordeel per jaar
Jaar | Percantage waarderingen van 7 of meer |
2001 | 45% |
2002 | 48% |
2003 | 56% |
2004 | 66% |
2005 | 67% |
2006 | 68% |
2007 | 70% |
2008 | 76% |
2009 | 78% |
2010 | 75% |
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…