Vanaf vandaag, maandag 9 augustus, start Keolis een proef met servicemedewerkers op de stations Enschede, Hengelo en Zwolle. De komende zes maanden is er op werkdagen van 07:15 tot 19:15 uur, op zaterdagen van 08:15 tot 20:15 uur en op zondagen van 09:15 tot 21:15 uur een servicemedewerker van Keolis aanwezig op deze stations.
Voor de proef krijgt Keolis geen extra subsidie. “Dit is ons eigen initiatief. We zien dat de klanttevredenheid is toegenomen en hopen op deze manier dat de tevredenheid verder zal toenemen” legt Keolis-woordvoerder Lotte Hendriksen uit.
De medewerkers zullen niet alleen vragen beantwoorden die over de vervoerder gaan, maar over treinreizen in het algemeen. Bijvoorbeeld over in- en uitchecken, een overstap of verloren voorwerpen. Wat dat laatste betreft kan de vervoerder alleen vragen beantwoorden die betrekking hebben op Blauwnet-voertuigen.
De servicemedewerkers zijn te herkennen aan het blauwe uniform, passend bij de Blauwnet-kleuren. Keolis rijdt in Overijssel onder de vlag van Blauwnet. Blauwnet is geen vervoerder, maar een samenwerkingsverband tussen een aantal regionale vervoerders.
Hengelo, Zwolle en Enschede zijn de drie grootste stations die door Keolis worden aangedaan. “Doordat er voortaan een servicemedewerker op deze stations aanwezig is, kan 93% van de reizigers zijn vraag persoonlijk stellen aan een medewerker” aldus de vervoerder.
De proef duurt zes maanden, daarna wordt besloten of er een vervolg komt.
This post was last modified on 10 augustus 2021 08:31
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…