Foto: Maksim via Wikipedia / CC BY-SA 3.0
In de dienstregeling 2014 en 2015 blijft er tussen Heerlen en Aken gewoon een stoptrein rijden. Het plan om de stoptrein te vervangen door een intercity tussen beide steden blijkt voorlopig niet mogelijk. Dat meldt dagblad De Limburger.
Er zijn al jaren plannen voor een snelle trein Eindhoven – Aken via Heerlen. Voor een dergelijke verbinding is er echter dubbel spoor nodig tussen Heerlen en Landgraaf. In afwachting van de gewenste spoorverdubbeling en elektrificatie wilde NS een ‘intercity-achtige’ dieseltrein tussen Heerlen en Aken om een paar jaar te overbruggen totdat de volwaardige intercity een feit is.
Die tussenoplossing blijkt nu niet haalbaar. Struikelpunt is het materieel, dat NS had willen inzetten. Dat blijkt niet te voldoen aan de Duitse regels.
De Limburgse gedeputeerde Patrick van der Broeck (CDA, Infrastructuur) kan ermee leven dat de beoogde pendeldienst niet van de grond komt. "Vooral omdat er afspraken liggen voor de volwaardige intercity en de benodigde infrastructuur. Niet eerder zijn we zo dicht bij de eindoplossing geweest”, stelt hij tegenover de krant.
Foto: Maksim via wikipedia / GNU Free Documentation License, Version 1.2
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…