fbpx

Herstelwerkzaamheden Maastricht-Luik duren langer: Drielandentrein vanaf 30 juni

De herstelwerkzaamheden aan het spoor op het traject tussen Maastricht en Luik duren opnieuw langer dan eerder aangegeven. Daardoor kan de Drielandentrein niet gaan rijden vanaf 9 juni, maar vanaf 30 juni.

De problemen op het spoor zijn veroorzaakt door zware regenval. Delen van het spoor kwamen onder water te staan en ballast onder de rails spoelde weg. Ook raakten overwegen en seininstallaties beschadigd. Vorige week donderdag zei een woordvoerster van de NS tegen ANP dat aan de Nederlandse kant de schade was hersteld. In België zouden echter hele stukken spoor moeten worden vervangen.

Stopbussen

NS had 19 mei nog gemeld dat de problemen voor het treinverkeer tussen Maastricht en Luik nog ten minste tot donderdag 23 mei 01.00 uur zouden duren. De Belgische spoorwegbeheerder Infrabel ging echter toen uit van de datum 27 mei als vroegste moment waarop het treinverkeer weer zou kunnen worden hervat.

De NS meldt op de eigen site dat er stopbussen rijden tussen tussen Maastricht, Maastricht Randwyck, Eijsden en Visé. De extra reistijd bedraagt ongeveer een halfuur. De verwachting is dat de herstelwerkzaamheden afgerond zijn op 16 juni.

Drielandentrein

De herstelwerkzaamheden zullen weliswaar op 16 juni afgerond zijn, maar dan kan de drielandentrein nog niet gaan rijden. Dit omdat er nieuwe testritten zijn ingepland, om de oude testritten in te halen. De eerste rit stond voor 9 juni gepland.

© Treinreiziger.nl / ANP