Bij Amsterdamse reizigers met een sterabonnement of GVB-zoneabonnement is mogelijk onterecht geld afgeschreven van hun OV-chipkaart. Door een fout bij het installeren van nieuwe software herkende een aantal kaartlezers de abonnementen niet. Dat meldt het Amsterdamse vervoersbedrijf dinsdag op zijn website. Het probleem ontstond maandag.
Het GVB betreurt dat mensen onterecht op saldo reisden, en verwacht de problemen nog dinsdag op te lossen. Aangezien met een negatief saldo niet kan worden gereisd, raadt het vervoersbedrijf wel aan te zorgen voor voldoende saldo op de OV-chipkaart.
Reizigersorganisatie Voor Beter OV is allesbehalve te spreken over de situatie. ´Wij hebben storing, dus zorgt u als abonnementhouder even voor voldoende saldo?´ aldus de organistatie het GVB cynisch citerend.
Gedupeerde reizigers kunnen hun geld vanaf eind volgende week terugkrijgen. Dat kan bij elke ophaalautomaat. Reizigers moeten wel binnen drie maanden actie ondernemen.
(c) Novum
This post was last modified on 24 mei 2017 14:14
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…