GroenLinks wil dat het kabinet meer actie moet ondernemen om de klachten die reizigers ondervinden met de OV-chipkaart op te lossen. GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent presenteert vandaag aan staatssecretaris Huizinga een 10 puntenplan om de ergernissen over de OV-chipkaart voor reizigers weg te nemen.
Het verbetervoorstel is gebaseerd op reële klachten die GroenLinks sinds 2007 van bijna 5000 Nederlanders heeft verzameld via de website www.ov-chipklacht.nl. De problemen die reizigers ondervinden bij de introductie van de OV-chipkaart worden nogal eens afgedaan als kinderziekten. "Als dat waar is, heeft de OV-chipkaart de bof, de mazelen en de waterpokken tegelijk. Los van het te grote risico dat de bestaande chip gekraakt wordt, levert de invoering van de huidige OV-chipkaart nog teveel ongemak voor reizigers", aldus Groenlinks kamerlid Ine van Gent.
De meeste klachten kreeg GroenLinks via de website binnen over de problemen met het in- en uitchecken van de OV-chipkaart wat leidt tot onvolledige transacties. Er zijn ook veel klachten over de tarieven en studenten die geen kaart hebben ontvangen of problemen ondervinden met het gebruik ervan.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…