Foto: Stefan Verkerk
Elke 10 minuten een Intercity is geen goed idee. Beter is 4 Intercity’s per uur plus 2 snelle treinen die 200 kilometer per uur rijden. Dat schrijven Bas Govers en Henk Doeke van Waveren van adviesbureau Goudappel Coffeng in nummer 2 van OV-Magazine, dat aanstaande donderdag verschijnt.
De vier intercity´s zouden dan elk kwartier moeten gaan rijden en zouden wat vaker kunnen stoppen dan nu het geval is. De twee extra snelle treinen zouden non-stop tussen grote steden kunnen gaan rijden. De auteurs voorzien 6 topcorridors in de brede Randstad. Op enkele corridors is die snelheid al mogelijk. Op andere trajecten volstaat een snelheid van 160 kilometer per uur.
Foto: Een ICE over de Hanzelijn, één van de spoorlijnen die al geschikt is voor snelheden van 200 kilometer per uur. (S. Verkerk)
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…