fbpx
Foto: Stefan Verkerk

Goedkoop treinkaartje: Dal dagretour € 21

19 mrt 2022 9:09

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

AFGELOPEN. Voor het eerst sinds lange tijd biedt NS weer goedkope treinkaartjes aan. Voor € 21 koop je een dagretour voor de daluren in de 2e klas. Voor slechts 4 euro extra reis je 1e klas. De actie is alleen te koop tot en met zondag 20 maart. De treintickets zijn te gebruiken t/m 24 april.

Voorwaarden

Goed om te weten: met dit treinkaartje mag je alleen reizen tijdens daluren. Daluren zijn op doordeweekse dagen tot 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend en op feestdagen de hele dag. Bij gebruik van Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam of de ICE binnen Nederland betaal je de gebruikelijke toeslag. Het betreft een e-ticket, geldig tussen twee Nederlandse stations naar keuze. Het goedkope treinkaartje is persoonsgebonden. Verder geldt: zolang de voorraad strekt.

Hoe te koop?

Wil je de actie kopen? Dat kan alleen via deze pagina op NS.nl.

0 0 stemmen
Artikel waardering
65 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Stokbosveen
2 jaren geleden

Ik denk dat de actiekaartjes voor een flink aantal dagjesmensen niet meer interessant is door de voorwaarden die eraan verbonden zijn.
Weliswaar gelden er minder beperkingen in het weekend, maar juist dan rijden er minder treinen en heb je vaak ook nog te maken met werkzaamheden aan het spoor, met een langere reistijd als gevolg.

Brabo
2 jaren geleden
Antwoord aan  Stokbosveen

Het probleem van minder treinen in het weekend is alleen een probleem op sprinterdiensten buiten de Randstad die vaak maar om het uur rijden.

Wouter
2 jaren geleden
Antwoord aan  Stokbosveen

Toch zie ik genoeg mogelijkheden. En die omweg biedt soms mogelijkheden om ergens een extra afspraak te maken omdat dit nu toevallig op mijn route komt.

vissers
2 jaren geleden

Dat valt ook nogal mee-ik schat hooguit 10 stopplaatsen (bij NS) die dat zo slecht hebben op za/zo. Daar zal nou echt niet heel veel drommen reizigers vandaan komen.
Maar ik blijf er bij: de meeste mensen die leuk eens een reisje per trein maken zullen toch op za/zo gaan. Voor 31€ (of 21 voor >65) heb je 1 hele maand weekendvrij-10 dagen als je handig uitkient.

Otto
2 jaren geleden
Antwoord aan  vissers

Uh? er zijn tientallen stations van NS die op zondag maar om het uur worden bediend.

M
2 jaren geleden

Dagretour inplaats van DagKaart en 21 euro inplaats van 12/14 euro per kaart als je 3 koopt….
De succes van deze kaarten is voorbij niemand gaat dit betalen voor 2e klass en al deze voorwaarden

Wouter
2 jaren geleden
Antwoord aan  M

Toch betaal ik liever de 21 euro voor een dagretour van Rotterdam Centraal naar Nijmegen dan de ruim 45 euro die ik ervoor zou moeten betalen.

Janneke 1
2 jaren geleden
Antwoord aan  M

Ik zou die 21 euro er zeker voor willen betalen, maar helaas komt het nu even niet uit. Jammer dat ze niet wat langer te koop zijn. Volgende keer dan maar.

Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  M

Onzin. Juist omdat er nu nauwelijks acties zijn, hebben mensen hier wel interesse in. Het is inderdaad wel duurder geworden en dagkaarten komen er niet meer.

Anoniem
2 jaren geleden

Waarom komen er geen dagkaarten meer? In andere landen heb je overal dagkaarten in het ov, soms ook voor bus en trein samen, in regio’s die bijna net zo groot zijn als heel Nederland. Ze zijn vaak na 9.00 uur onbeperkt geldig voor één dag. Dat is pas aantrekkelijk!

erno-berk
2 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

Je hebt het Holland-Travel-Ticket voor €44 (https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket) daar moet je het mee doen. Zo heel veel duurder dan het NRW-ticket van €31 is het ook weer niet. Bovendien zijn de treinen nu al redelijk vol en kan er in de meeste gevallen geen anderhalce meter afstand gehouden worden. Wil je de treinen nog voller hebben, wat resulteert in nog meer besmettingen en nog meer uitval van personeel? Laten we eerst voor zorgen dat viruscirculatie drastisch afneent in Nederland voordat we reizigers voor dumpprijzen gaan vervoeren.

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  M

het is niet zo goedkoop als vroeger maar waarom zou NS voor 1/4 verkopen wanneer de 1/2 ook goed is? De abo’s willen al die klaplopers niet meer en NS moet de volle mep betalers een beetje ontzien.

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  dries molenaar

Het voortdurende gezeik over de aanbiedingen, zal NS in elk geval niet uitnodigen heel erg haar best te doen om andere acties te verzinnen.

Ik denk ook niet dat het moreel onjuist is om enerzijds honderden miljoenen te bedelen bij de overheid en anderzijds je product onder de kostprijs weg te geven aan een groep notoire klagers, die geen realistische verwachtingen hebben (zoals een papieren dagkaart, met goedkope upgrade naar de eerste klasse, zonder avondspits voor 12,99 en een kop koffie en een koek erbij).

Anoniem
2 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Je wordt inderdaad doodziek van de groep die voor een habbekrats willen reizen en dan ook nog eindeloos veel noten op zijn zang hebben.

Jacqueline
2 jaren geleden

Ik wil wel een dag dal retourkaartje hebben

Ariën
2 jaren geleden
Antwoord aan  Jacqueline

Dan moet je het artikel even lezen. Het is NIET zo dat ze hier weggegeven worden.

Nieuwwester
2 jaren geleden

De klantvriendelijke en betaalbare Kruidvat-/Blokker-/HEMA-/AlbertHeijn-dagkaarten worden door veel reizigers node gemist.
Deze incidentele dagretour-aanbieding van NS is slechts een surrogaat…

Wouter
2 jaren geleden
Antwoord aan  Nieuwwester

Ben zelf bang dat deze acties in de toekomst minder zullen verschijnen in fysieke winkels. Vorig jaar augustus had de NS ook al zo’n actie in eigen beheer en nu weer.

Toch hoop ik dat ze in fysieke winkels zullen blijven want het blijven leuke acties en merk zelf dat ik vaker met de trein reis dan zonder deze acties.

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  Nieuwwester

wellicht wanneer Covid voorbij is en de oorlog niet escaleert kunnen de eerste wereld problemen van de rijkste bejaarden van de wereld aangepakt worden.

erno-berk
2 jaren geleden
Antwoord aan  Nieuwwester

Je hebt het Holland-Travel-Ticket voor €44 (https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket) daar moet je het mee doen. Zo heel veel duurder dan het NRW-ticket van €31 is het ook weer niet. Bovendien zijn de treinen nu al redelijk vol en kan er in de meeste gevallen geen anderhalve meter afstand gehouden worden. Wil je de treinen nog voller hebben, wat resulteert in nog meer besmettingen en nog meer uitval van personeel? Laten we eerst voor zorgen dat viruscirculatie drastisch afneent in Nederland voordat we reizigers voor dumpprijzen gaan vervoeren.

Ben
2 jaren geleden

Ik heb na 40 jaar met het OV gereisd te hebben een auto gekocht, zelfs met deze hoge benzine prijzen is de auto goedkoper dan het OV als je zoals wij altijd met zijn tweeën reist en het is veel handiger

bert sitters
2 jaren geleden
Antwoord aan  Ben

@Ben, dat klopt echt niet, als je alle vaste kosten en variabele kosten voor dat autoritje meerekent.
Volgens een berekening van de ANWB kostte een autoritje voor de explosieve groei van de benzineprijzen 0,43 euro voor een kleine middenklasser en 0,49 euro voor een middenklasser. Is nu natuurlijk meer. Dan is de trein echt een stuk goedkoper: ook met twee personen. Zelfs als je zonder korting reist.
Auto kan handig zijn, behalve als je in een binnenstad moet moet zijn.

bert sitters
2 jaren geleden
Antwoord aan  bert sitters

een autoritje per kilometer

Ben
2 jaren geleden
Antwoord aan  bert sitters

Na 40 jaar met de Bert, weet ik echt wel waar ik over praat 🙂

Ben
2 jaren geleden
Antwoord aan  Ben

na 40 jaar met het OV

bert sitters
2 jaren geleden
Antwoord aan  Ben

IK ook!

lezer
2 jaren geleden
Antwoord aan  bert sitters

Is de ANWB uitgegaan van een nieuwe auto of van een occasion, dat ook voor hoogopgeleide tweeverdieners de norm is tegenwoordig? Dat scheelt natuurlijk enorm met de afschrijvingskosten.

En de incidentele rit met het OV kan erg duur uitpakken. Denk aan mensen die geen vast traject op dagelijkse basis nemen.

Heino
2 jaren geleden

Dieses Angebot ist für mich nicht brauchbar , obwohl ich die Niederlande gerne bereise und manchen Euro dorthin bringe . Dem Zwang , sich sofort und weit im Voraus auf den Reisetag festzulegen ,kann ich nicht folgen . Das hat die NS bei zurückliegenden Aktionen immer kundenfreundlicher hinbekommen .

bert sitters
2 jaren geleden

De Kruidvatkaartjes waren om een nieuwe doelgroep via een ander kanaal kennis te laten maken met de trein.
Maar hoeveel mensen die met een Kruitvatkaartje hebben gereisd en die voor die tijd nooit met de trein reisden zijn uiteindelijk een regelmatige treinreiziger geworden?

Anoniem
2 jaren geleden
Antwoord aan  bert sitters

Weinigen. De auto is gewoon gebleven. Zowel autorijden als abonnementstreinreiziger worden gaat financieel moeilijk samen.

Anoniem
2 jaren geleden

Ik heb alleen een enkele reis nodig. Is toch nog €4,- goedkoper dan een enkele reis die ik wil maken. En €4,- is toch €4,-

dries molenaar
2 jaren geleden
Antwoord aan  Anoniem

Je kan ook een stukje voorbij rijden en dan weer terug? Ook leuk.

Jalallabad de Tweede
2 jaren geleden

Die link doet het helemaal niet. Word ik blij gemaakt met een dooie mus?

A
2 jaren geleden

De link werkt wel, maar op het bestelformulier verschijnt geen betaalknop, waardoor je niet verder komt. NS ook gevraagd, maar helaas geen oplossing

A
2 jaren geleden
Antwoord aan  A

Niet goed gekeken…geldig tot en met zondag 20/3. Vandaar dat het niet meer werkt op maandag 21/3!

Robertico
2 jaren geleden

Flauwe aanbieding van NS (wederom 😩).
Want je moet meteen een reisdatum kiezen.
Later verzilveren zoals altijd normaal was, is nu onmogelijk gemaakt.
Alsof je altijd je planning 1 maand van te voren weet. Niet reizigersvriendelijk.

Heino
2 jaren geleden

Sehen wir das Ganze einmal Positiv : Bei dieser Aktion war an mehreren Stellen ” der Wurm drin ” . Das gibt allen Kunden die Hoffnung , dass es baldigst eine neue Aktion geben könnte , die dann aber keine systematischen Fehler mehr hat .

Bas
2 jaren geleden

Onjuiste informatie beste redactie:
Deze e-tickets waren NIET te gebruiken tot 24 april,
maar te kiezen voor een dag tot 24 april.

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  Bas

Volgens mij zit de redactie helemaal niet fout. De dag waarop je ermee reist, is gelijk aan de dag waarop je het ticket gebruikt. Dat je dat niet pruimt, valt de redactie alhier niet te verwijten.

Hildebrand (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Tja, misschien zou de indruk kunnen ontstaan dat je er een maand mee zou kunnen reizen. Maar goed, er staat bij dat het een dagretour is.

Hildebrand (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Bas

Je kunt ze gebruiken voor een reisdag tot 24 april. De datum kon u opgeheven tijdens de aankoop. Het gaat om een dagretour, dus dat ze niet geldig waren een hele maand lang was denk ik wel duidelijk.

Guidootje
2 jaren geleden

wat een slechte actie en maar gedurende 2 dagen verkrijgbaar. Ik moest een dag dalretour voor 09 april en nu keek ik eens niet tijdens het WE op de site…laat ik dit langs mijn neus gaan…heel flauw. Da er maar snel nieuwe en betere acties volgen.

Hildebrand (Treinreiziger.nl)
2 jaren geleden
Antwoord aan  Guidootje

Hij was eerder verkrijgbaar, maar niet eerder op onze site verschenen. Maar het klopt, het was kort beschikbaar.

A Heusen
2 jaren geleden

Actie werkt niet meer

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  A Heusen

20 maart ligt dan ook in het verleden.

Vicky
2 jaren geleden

Ik kan alles invullen en dan kan ik niet betalen. Maar ik wil wel heel graag een kaartje voor deze prijs voor €21. Kun je me op de hoogte houden als deze tickets er weer zijn.

Boris
2 jaren geleden

Ongelooflijk, waarom laat de NS de pagina online staan terwijl je er geen gebruik meer van kan maken?

Karel Geerts
2 jaren geleden

Er zijn teveel zakkenvullers die alleen gebruik maken van spotgoedkope aanbieding maar verder nooit met de trein gaan. NS heeft helemaal niets an deze groep profiteurs

Ton
2 jaren geleden
Antwoord aan  Karel Geerts

Profiteurs?? Volgens mij ontgaat het u dat Nederland de duurste OV-tarieven heeft van HEEL Europa!
Goedkoper mag dus zeker.
En mensen die hiervan gebruik maken zijn zeker geen profiteurs.
U heeft kennelijk niets of weinig kennis van onze huidige samenleving.

Irene
2 jaren geleden

Vind het maar raar dat deze aktie slechts een paar dagen geldig was. Heel klantonvriendelijk

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  Irene

De actie was een hele week geldig.

Irene
2 jaren geleden

Heel raar dat deze aanbieding maar een paar dagen geldig was. Er zijn al nauwelijks treinkaartjesaanbiedingen.
Hoop echt dat deze aktie wordt verlengd.

Brabo
2 jaren geleden
Antwoord aan  Irene

NS kan beter stoppen met dit soort aanbiedingen.

Nieuwwester
2 jaren geleden

De particuliere aanbieders van treindagkaarten gedragen zich dus klantvriendelijker, betrouwbaarder en socialer dan NS zelf!
Geen al te beste beurt van onze nationale vervoerder…
Het is nu schraalhans troef bij NS.
Misschien eens andere marketingmanagers in het bedrijf aanstellen die beter in staat zijn zich in reizigerswensen te verdiepen?

bert sitters
2 jaren geleden
Antwoord aan  Nieuwwester

@Nieuwwester.
Welke reizigers? Zo goedkoop mogelijk zal bij velen een wens zijn, maar vervoer kost nu eenmaal geld. Corona heeft hard toegeslagen. Ook voor NS dreigen de prijzen voor energie te stijgen.
Voor mij is snelheid, regelmaat en comfort belangrijk. Daar wil best voor betalen.
Om dat optimaal te bereiken is nieuwe, snellere infrastructuur een noodzaak, maar daarvoor gaat ons nationale bestuur in Den Haag.

Arjan Krabbenbos
2 jaren geleden

Komende acties voor goedkopere treinkaartjes minstens een maand voor verval datum publiceren. 20 maart is net zo even gepasseerd, dus een gepasseerd station voor eventuele nieuwe treinreizigers. Ik mis ook het Spoor magazine waarin vele leuke reistips staan voor wandeling, evenement, fietstocht of museumbezoek. Als morgen 23 maart de mondkapjes niet meer verplicht zijn in het OV zullen er wel meer reizigers meegaan dan nu het geval is. Veel reizigers zijn thuis omdat ze het reizen met zo’n monddoek op niet prettig vinden, vanwege astmatische aandoeningen. Vanaf morgen kun je weer je mede reizigers met hun volle gezicht zien , mits ze geen mondkap uit veiligheidsoverwegingen op hebben. De Keukenhof gaat dit jaar weer open en dat brengt weer een hoop nationale en internationale passagiers op die naar dat beroemde bloemenpark bij Lisse willen. Langzaam wordt het oude normaal van voor de Corona weer zichtbaarder. Hopelijk zonder mogelijke terugvallen in het komende najaar! We zullen het zien!

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  Arjan Krabbenbos

Het ging hier om een actie die aan bepaalde klanten van Albert Heijn werd aangeboden in hun Bonus Box in de AH App, via tickets.ah.nl . Acties in de Bonus Box zijn altijd maar een week geldig. Later werd de actie gedeeld en zo is deze ook hier terecht gekomen.

Als NS op kleine schaal voordelige tickets op de markt wil zetten, onder beperkende voorwaarden, dan is dat aan NS. Het zijn niet de klanten die de voorwaarden bepalen waaronder zij hun tickets willen kopen.

En over Spoor Magazine verschillen ook de meningen. Ik vind het een waardeloos vod, vol met open deuren en oppervlakkige informatie. Zoals voor de twintigste keer dat je, als je Den Bosch bezoekt, echt een Bossche bol moet gaan eten bij de Groot.

bert sitters
2 jaren geleden
Antwoord aan  Annemiek

Ik ben het deze keer volledig met Annemiek eens!

Schouw
2 jaren geleden

Deze link werkt niet. Je kan alles invullen, maar vervolgens is er geen knop om aan het winkelmandje toe te voegen.

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  Schouw

Het is dan ook al 20 maart geweest…

Hanna
2 jaren geleden

Ik wil graag 2 kaartjes kopen voor €21,- maar het lukt niet. Ik kan de gegevens invullen, maar vervolgens niet op volgende drukken of betalen. Jammer had er wel op gehoopt.

Annemiek
2 jaren geleden
Antwoord aan  Hanna

Het is dan ook al 20 maart geweest…

Lucia
2 jaren geleden

De site om het kaartje voor de daluren werkt niet!

Peter Lapré
1 jaar geleden

Veel verschillende meningen dat kun je altijd wel verwachten. Ook wij zijn treinreizigers die met veel plezier hebben rondgereisd op het zogenoemde Kruitvat treinkaartje waarmee je gedurende de daluren een dagje onbeperkt per trein mag reizen. Een stedentripje, een dagje naar de kinderen of naar een dierentuin als voorbeelden noemend. Tja ik las een relaas over die steenrijke ouderen en inderdaad ik ben ook al ver boven de 65 jaar maar helaas kan ik mij met AOW en klein pensioen niet bij die groep scharen. Was ik steenrijk dan had ik de trein al lang vaarwel gezegd en gewoon de op het erf geparkeerde nieuwe bolide gepakt. Zeker in de streek waar ik woonachtig ben is die auto zo langzamerhand een must geworden daar buslijnen hier in Zuid Oost Drenthe mogelijk worden afgeschaald daar zij onrendabel zijn. De mensen pakken al dan niet noodzakelijk liever de auto dan het OV wat niet altijd frequent rijdt en bovendien gewoon duur is en dit geldt temeer daar juist die aanbiedingen zoals het Kruitvat treinkaartje niet meer beschikbaar is. Je valt dan in de meeste gevallen terug op het prijzige voltarief of indien mogelijk en voorhanden de NS voordeelacties. Onlangs keerde ik samen met echtgenote terug vanaf Schiphol naar Meppel in een overvolle ICM 3 wagenstel waarin wij letterlijk geperst moeten worden om mee te kunnen struikelend over andere lotgenoten op het balkon konden wij met onze koffers in het gangpad (op onze koffers) gaan zitten en dit al voor het voltarief van € 48,00 voor beiden. Ik vind dit ronduit beschamend zo’n klein treintje inzetten op het IC traject Den Haag CS Groningen/Leeuwaren. Al met al resumerend heb ik vooralsnog besloten de trein vaarwel te zeggen en ons reisgedrag te verplaatsen naar steden in Duitsland. FF de auto parkeren voor € 4,00 per dag in Bad Bentheim daar een € 8,00 kopen welke een maand geldig is voor onbeperkt reizen met stoptreinen, IR treinen en bus en metro. Wij hebben wel het risico gelopen ook daar te moeten staan, maar goed voor dat geld geen probleem. Ik mag de hoop uitspreken dat NS weer komt met aanbiedingen via Kruitvat en/of Albert Heijn, in mijn optiek waren die kaartjes een bestseller en nu de NS op zoek gaat naar nieuw aan te schaffen materiaal ivm te verwachten reizigersgroei hoop ik dat die groei ook inderdaad zal plaatsvinden. Ik ben geen profeet maar ik veronderstel dat het nog niet helemaal zeker is dat die verwachte reizigersgroei zal plaatsvinden. Het OV is duur en in plattelands gemeenten niet toereikend. Afwachten maar. De auto heb ik en dus ook de kosten en met Duitse benzine in de tank heb ik vervoer van huis tot huis.