Na een eerdere proef op de IJssellijn (Zwolle – Roosendaal) heeft NS besloten om te stoppen met realtime drukte-informatie. Tijdens de proef in 2013 konden reizigers via een app vooraf zien waar in de trein zitplaatsen beschikbaar waren. Alhoewel de proef een succes was, heeft NS besloten de treinen niet uit te rusten met de daarvoor benodigde infraroodsensoren.
De sensoren zijn te duur, meldt de Telegraaf. Het Automatic Passenger Counting kost tientallen miljoenen euro´s en dat is meer dan NS ervoor over heeft. Met sensoren kon NS precies zien hoeveel reizigers er in de trein zaten en waar zij zich bevonden in de coupé. Die informatie werd niet alleen gedeeld via een app, maar ook op een groot bord op Den Bosch. Dat bord gaf ook informatie waar in de trein vrije zitplaatsen beschikbaar waren.
De niet-realtime drukte-indicator via de normale NS-app blijft wel bestaan. Die indicator houdt geen rekening met evenementen of weersomstandigheden.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…