Het eerste stel van de laatste lichting SLT´s is vandaag in Nederland aangekomen. Dit is de derde en laatste ronde van de levering van de nieuwe treinen. Aanvankelijk stonden er nog twee opties open, maar die zijn door de NS niet omgezet in bestellingen, door de discussie over toiletten in de trein en problemen met de techniek.
De problemen in de techniek zorgden ervoor dat de treinen veel later in de reizigersdienst gingen rijden dan gehoopt werd. Toen de stellen uiteindelijk reden, vielen er nog veel stil door problemen met het computersysteem van de treinen. Tijdens de sneeuwval afgelopen winter stonden bijna alle SLT-treinen aan de kant doordat er smeltwater in de techniek was gekomen.
De laatste bestelling bestaat uit 19 vierdelige treinstellen en 13 zesdelige treinstellen. In totaal rijden er straks 69 vierdelige SLT´s rond, en 62 zesdelige.
De treinen worden planmatig ingezet in de Randstad, doordat ze veel deuren hebben en snel kunnen optrekken en afremmen.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…