De ruwbouw van de oostelijke tunnelbuis van de spoortunnel in Delft is gereed. Dat betekent dat wanden, dak, vloer en tussenwand, over de volle lengte van 2,3 kilometer, staan. Tien mensen (twitteraars, waaronder bewoners) krijgen de kans door de tunnel te fietsen, nu het spoor er nog niet ligt. In 2015 moet de eerste trein door de tunnel rijden.
De tunnel is gebouwd in tunneldelen die waren gescheiden door zogenaamde compartimenteringsschermen. Nu het laatste scherm is verwijderd, loopt de tunnel in één stuk vanaf toerit zuid naar toerit noord.
ProRail en de gemeente Delft zijn opdrachtgever voor de bouw van de spoortunnel en werken samen aan de realisatie van Spoorzone Delft. In 2015 rijdt de eerste trein ondergronds door de oostelijke tunnelbuis en wordt het viaduct afgebroken. Het ondergrondse station en de stationshal zijn dan ook klaar voor gebruik. Inmiddels is ook gestart met de bouw van de tweede, westelijke, tunnelbuis. Deze moet in 2017 gereed zijn.
This post was last modified on 23 december 2016 14:21
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…