fbpx

Dinner Train maakt doorstart

03 okt 2019 12:18

Een rondje per trein door Nederland en ondertussen dineren. Dat kan binnenkort weer. Dinner Train gaat weer rijden. Voormalig marketingdirecteur Tim Beltz is de nieuwe eigenaar. Vanaf eind oktober staan er weer ritten gepland vanuit Den Bosch. In november zal Dinner Train gaan rijden vanuit Rotterdam, Den Haag, Haarlem, Amsterdam en Utrecht.

Wijzigingen in concept

Waar Dinner Train voorheen een concept was van Railpromo, gaat het nu over naar Train Charter Events B.V., een nieuw opgerichte bv waar Tim Beltz de eigenaar van is. Beltz is al twee jaar betrokken bij Dinner Train. In een persbericht vertelt de nieuwe eigenaar dat er wijzigingen worden aangebracht in het concept, maar welke maakt hij niet bekend.

10 euro bijbetalen

Reizigers die al een ticket hadden gekocht voor Dinner Train zijn welkom bij de nieuwe eigenaar, mits ze 10 euro per persoon willen bijbetalen. De gedupeerde reizigers zijn daarover per brief geïnformeerd. Ze hebben tot en met 30 november de tijd om nieuwe vouchers te kopen voor een diner, die vervolgens bruikbaar zijn voor reizen tot en met 31 maart 2020.

Beste bod

De curator, Maurice Winkels, benadrukt dat alle activa – zoals de rijtuigen en locomotieven – zijn verkocht en geleverd aan het bedrijf waar alleen Beltz bij betrokken is. “Het is mijn taak als curator om een voor de betrokken crediteuren zo hoog mogelijke opbrengst te realiseren, waarbij ook rekening moet worden gehouden met de maatschappelijke belangen. Na een lang en intensief biedingstraject heeft de heer Beltz het voor alle betrokkenen beste bod gedaan en biedt hij – zonder daartoe verplicht te zijn – een compensatie aan de gedupeerde reizigers aan” laat hij weten.

Oude eigenaar

Het lijkt er op dat voormalig eigenaar Luc Peulen via een reeks van bv’tjes op de achtergrond nog steeds betrokken is bij het nieuwe bedrijf. Volgens Dinnertrain.eu zijn de voorwaarden van Train Charter Services B.V. van toepassing. Dat bedrijf is kort voor het faillissement opgericht en wordt bestuurd door InnoCATS Commerce Holding B.V., dat vervolgens weer gelinkt is aan InnoCATS Assetholding B.V.. Bij dat bedrijf is Luc Peulen de eigenaar.

Attest

Beltz zegt in een eerste reactie dat er wordt samengewerkt met Peulen, omdat railbedrijven over een attest moeten beschikken. De snelste manier om de trein weer rijdend te krijgen was door dat te doen via Peulen, die over zo’n attest beschikt.

Rijtuigen en locomotieven

De drie locomotieven en vier rijtuigen van Railpromo zijn nu overgegaan naar Train Charter. Railpromo wist nieuwe rijtuigen te kopen door een crowdfunding project. Begin 2019 legden 289 investeerders via Collin Crowdfund in totaal 350.000 euro in. Dat geld had in een periode van 60 maanden terugbetaald moeten worden. Een deel van dat geld zijn de investeerders nu kwijt, maar niet alles. Een gedeelte van de verkoopopbrengsten van de boedel is afgedragen aan Collin Crowdfund.

Faillissement

Dinner Train startte in 2015 onder de naam Panorama Rail Express. Na vier jaar ging het bedrijf deze zomer plotseling failliet. Bij Treinreiziger.nl kwamen de afgelopen periode veel klachten binnen over het faillissement. Meerdere klanten bleken niet op de hoogte van het faillissement, en kwamen daar pas kort voor vertrek achter door een artikel op onze site.

Eigenaar Tim Beltz heeft toegezegd met een uitgebreide verklaring te komen. Zodra die bekend is volgt er een update.

0 0 stemmen
Artikel waardering
39 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
dries molenaar
4 jaren geleden

Hebben ze al dat materieel in eigendom? De loc op de foto heeft een DB logo.
Al dat gedoe met BVs doet lijken of er groot geld om gaat maar het is toch duidelijk krabbelen.
Er zal toch flink aan de bekendheid gewerkt moeten worden en een regelmatige dienst is ook belangrijk zodat mensen betrekkelijk makkelijk kunnen besluiten zoiets te doen. Voor deelnemers lijkt betalen bij instappen wel verstandig.

Dries Molenaar
4 jaren geleden

Een wonder dat het ding dan rijklaar is.

Ik heb al eens geschreven dat NS een korte VIRM met panorama ramen zou moeten willen hebben. Hoewel het misschien niet zo interessant is om zo hoog en dicht onder de bovenleiding te zitten. Dan zal de middenstrook toch dicht moeten zijn, het uitzicht is dan vooral zijwaarts. Bergtoppen hebben we hier toch niet.

MJ Vermeulen
4 jaren geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Het is helemaal geen wonder dat een 1200 nog rijdt, dat is een degelijke machine. De foto is ter illustratie maar tegenwoordig zijn het voormalige 1700’en die voor en acher de trein staan.

Dries Molenaar
4 jaren geleden

Op uw foto staat wel een andere loc dan ze zelf in in de filmpjes op hun website rijdend laten zien. Die heeft ook een bij de wagons passende beschildering.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
4 jaren geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Dat klopt. Eerst werden de 1200 locs ingehuurd, zoals op de foto. Later zijn er drie 1700 locs aangekocht. Ik heb de trein in 2015 op de foto laten zetten, toen ze begonnen

MJ Vermeulen
4 jaren geleden
Antwoord aan  dries molenaar

Geen DB logo te zien, wel wat Duiste tekst zoals Märklin, Genuss auf der Schiene.

Ariën
4 jaren geleden

Er bestaan twee bedrijven onder de Dinner Train.

Train Charter Services B.V.en Train Charter Events B.V.

De eerste is in juli, vlak voor het faillissement, opgezet met Luc als bestuurder vanuit een paar BV’tjes die daaronder vallen. Mij is op Somda duidelijk geworden dat dit bedrijf het rijdende personeel heeft overgenomen.

De tweede staat op een totaal andere holding die bij Beltz uitkomt. Zo te zien is het een samenwerking met Luc. Waarbij Luc zelf niet meer beschikt over de rijdende vloot en enkel over het personeel.

Ariën
4 jaren geleden
Antwoord aan  Ariën

Hoewel de alinea uit het artikel geschrapt is waarop ik op reageerde, zie ik persoonlijk geen reden tot paniek. En dat is ook zeker niet mijn intentie. Ik ben blij dat het bedrijf een doorstart heeft kunnen maken en dat gedupeerden een aanbod hebben gekregen.

ton jonker
4 jaren geleden

märklin…Genuss auf der Schiene!
dat is wat er staat, van DB niets te bespeuren.

Joost2
4 jaren geleden

Ik vind het opvallend dat er in de spits spoorcapaciteit vergeven wordt aan dit soort ritjes.

dries molenaar
4 jaren geleden
Antwoord aan  Joost2

De dienstregeling is in de spits gelijk aan de rest van de uren. Het is alleen in de treinen wat drukker.

treingraag
4 jaren geleden
Antwoord aan  dries molenaar

???? Kannie waar zijn, bijv. RSD-DDR na 19.04 1 trein per uur daarvoor 2, DTZ na spitsen minder stops, enz.

Joost2
4 jaren geleden
Antwoord aan  treingraag

Dat kan, maar het de extra drukte zorgt wel voor langere halteringstijden, waardoor de kans op vertraging toeneemt. Volgens mij moet je in de spits geen treinen op het spoor hebben die niet noodzakelijk zijn.

Henk de Klerk
4 jaren geleden

Maar waarom – zoals zo vaak – uitsluitend in het westen en een stukje Brabant en nooit een dergelijke mogelijkheid in het oosten en noorden. Ook daar wonen mensen. Houdt bij Amersfoort Nederland op??

Van Stoffelen
4 jaren geleden
Antwoord aan  Henk de Klerk

Dat is simpel uit te leggen: In het westen en een stukje Brabant wonen veel meer mensen dan in het Oosten en Noorden. Dus ook meer potentiële klanten. Precies dezelfde reden waarom er in het Westen ook meer Ikea’s zijn. Als je reuring en bedrijvigheid wilt, moet je in het Westen gaan wonen. Als je rust en ruimte wilt, in het Oosten.
En je bent gewoon vrij in die keuze, dus stop met klagen en verhuis, of accepteer dat je een eindje moet reizen als je bedrijvigheid wilt.

Henk de Klerk
4 jaren geleden
Antwoord aan  Van Stoffelen

Vandaar westerlingen zo graag naar het oosten komen. Zijn ze er eenmaal, klagen ze de hele dag dat het zo rustig is en dat ze last hebben van de boeren.

dries molenaar
4 jaren geleden
Antwoord aan  Henk de Klerk

Dat is beter dan van het boeren. Die rustige gebieden zijn wel leuk om met zo’n trein door heen te rijden. Nu in de herfst of wellicht wanneer er toch nog wat sneeuw zou komen. Leuk door Friesland tijdens een Elfsteden toch. Naar Zandvoort tijdens een F1.
Standplaats Zwolle is wel handig om rondje het Noorden te doen. Rondje Randstad of ook een tourtje over de Veluwe.

treingraag
4 jaren geleden

Maaltijden moeten beter lijkt me na diverse meningen gehoord te hebben. Succes.

Karel Geerts
4 jaren geleden

Op naar het volgende faillissement.

Mark Jansen
4 jaren geleden
Antwoord aan  Karel Geerts

Idem dito. Geen enkel bericht ontvangen, ook niet per post.

W. Tempelmans Plat
4 jaren geleden

Als gedupeerde reiziger heb ik nog geen bericht gehad

Diana de Been
4 jaren geleden

Ik heb een cadeaukaart gekregen voor mijn verjaardag op 5 augustus en kon deze twee dagen later al niet meer verzilveren. degene die mij het cadeau heeft gegeven heeft geen bericht gehad. Ik wil hem graag verzilveren ook als ik de genoemde 10 euro moet betalen. Hoe kan ik dit verder regelen.

P. Groenveld
4 jaren geleden

Hier ook al tijdje in bezit van bon maar nog niet benaderd. Wel al eerder ook gemeld aan curator dat we in bezit zijn van bon.

Wanneer komt er een bericht hoe we dit kunnen aanpakken (we zijn bekend met de €10,- p.p. extra)
November komt snel dichtbij….

Karl Hinrichs
4 jaren geleden

Wij hebben twee kaartjes gekocht voor de oude situatie. Een nieuwe reservering maken met bijbetaling is door ons nog niet gelukt. We worden doorverwezen naar een datum in juni 2020. Dan moeten we opnieuw 100 % betalen. Wie heeft hetzelfde probleem ?

Karl Hinrichs
4 jaren geleden

Aanvulling op mijn eerder verzonden bericht. De code die wij hadden ontvangen word niet door die nieuwe aanbieding geaccepteerd.
Dan lijkt het er op dat we straks €.20,00 extra kwijt zijn.

Ik vertrouw de nieuwe situatie niet !!

Wie heeft dezelfde problemen ?
Wie heeft wel een nieuwe boeking kunnen doen met de oude codes ?

Boukes
4 jaren geleden

Zojuist mail gelezen over opnieuw geplande ritten voor eind oktober 2019. Zijn deze ritten doorgegaan of gaan ze alsnog door???

Edwin
4 jaren geleden

De nieuwe eigenaar was in de oude constructie van Luc P. marketing en verkoopmanager. Er is dus op geen enkele manier sprake, behalve door BV’s op andere namen te zetten, van een nieuwe eigenaar/bedrijf.

Charles Valent
4 jaren geleden

Wij hebben geen post van ze ontvangen.
Begin van het jaar geboekt en betaald

Sanne
4 jaren geleden

Jezus.. Ik heb in maart een booking gedaan voor 9 november en helemaal nergens bericht over gehad…. ik moet het steeds zelf maar opzoeken hoe het er mee staat.
Geen mailtje, niks.

Sam
4 jaren geleden

Wij hebben een berichtje gestuurd naar de klantenservice betreft het faillissement en konden weer mee gaan! Zeer coulant want het bedrijf is het niet verplicht om iets voor gedupeerden te doen.. Wij zijn vorige week meegeweest, ondanks alle verhalen die ik gelezen over de vorige eigenaar was het echt een super ervaring!! eten was gewoon goed en personeel had hart voor de zaak. Dus gewoon even mailtje sturen en wie weet kan je zelf ook nog mee

John
4 jaren geleden

Ik had gelukkig met mijn Credit Card betaald en het geld via de bank weten terug te halen. Helaas is nu ons station komen te vervallen, had ons een leuke ervaring geleken. Misschien dat ze in de toekomst wel weer vanuit ons station gaan rijden.

Rob Hagenbeek
4 jaren geleden

Verschillende malen gebeld, maar kreeg geen gehoor. Verschillende mails gestuurd, maar kreeg het meteen terug, omdat mailadres onbekend is/was.
Heb een cadeaukaart van mijn kinderen en kleinkinderen gekregen. Dit moet voor december 2020 gebruik worden, maar na het faillissement lijkt het net of deze organisatie in rook is opgegaan, net als de betaling door mijn familie voor het cadeaukaart. Ben in overleg met mijn rechtsbijstandverzekering om juridische stappen te ondernemen. Ik vind het bedrijf onbetrouwbaar en louche.

Eddy Maassen
3 jaren geleden
Antwoord aan  Rob Hagenbeek

Ik het zelfde verhaal als jouw geen contact kunnen krijgen met de klantenservice, waardeloos.

Eddy Maassen
3 jaren geleden

Net als Rob de afgelopen weken meerdere malen contact gezocht met de klantenservice van de dinnertrain zowel telefonisch als via de mail maar tot op heden geen reactie, ben bang dat ik kan fluiten naar de €118 die ik al wel heb betaald tijdens de boeking in Januari. Gisteren aangetekende brief gestuurd dus nog even afwachten anders misschien toch maar rechtsbijstand inschakelen.
Nog meer mensen die zich kunnen vinden in dit verhaal

E. Klaversteijn
3 jaren geleden
Antwoord aan  Eddy Maassen

Zeker kan ik mij hier in vinden. Betaling van € 286,00 overgemaakt op 9 maart 2020. Steeds dezelfde argumenten: overname, failissement, Corona-perikelen, enz. Nu, ruim een jaar later nog steeds geen restitutie. Rechtbijstand inschakelen goed idee. Op een nette manier lukt het niet.

leo
3 jaren geleden

ghdhshs