Dinner Train, dat diners aanbiedt in een rijdende trein, annuleert ritten om problemen in zijn operatie. Reizigers krijgen voorlopig geen geld terug. Ook zou het bedrijf achterstand hebben bij het uitbetalen van personeel.
Het bedrijf zal voorlopig geen omzet maken: er zijn momenteel geen diners boekbaar op de website van het bedrijf. Op recensiesites klagen gedupeerde klanten dat ze hun geld niet meteen kunnen terugkrijgen. Volgens Omroep Brabant zijn alle ritten voor 2024 geannuleerd. Op de website meldt het bedrijf nog wel verschillende data voor 2024, maar kan er niet meer geboekt worden. Daar wordt met geen woord gesproken over de ontstane situatie.
Zo kreeg een klant die volgende week zaterdag met Dinner Train uit eten zou gaan, donderdag van het bedrijf te horen dat “het niet mogelijk is om de rit zoals gepland uit te voeren”. Elders klaagt een klant dat de treinrit van aanstaande zaterdag niet doorgaat en dat Dinner Train slecht bereikbaar is. Eerder meldden Omroep Brabant en RTV Oost al soortgelijke verhalen.
Dinner Train heeft de reserveringen omgezet in een voucher die twee jaar geldig is. Na vijf maanden zouden mensen die voucher ook kunnen inzetten voor een volledige terugbetaling. Dinner Train zegt gasten op die manier gefaseerd te willen terugbetalen. “Omdat het een rijdende trein betreft, zijn we afhankelijk van meerdere onderaannemers”, legt de onderneming uit in de communicatie aan klanten.
“Soms, zoals nu, gaat er iets mis bij een van deze schakels, wat direct grote gevolgen heeft voor onze gehele operatie.” Een woordvoerder van Dinner Train is niet bereikbaar voor commentaar. Aan RTV Oost liet het bedrijf deze week weten dat er betalingsachterstanden waren ontstaan, “omdat we de afgelopen periode meer uitval hebben gehad van rijtuigen die wij huren”.
Uit onderzoek van Omroep Brabant kwam begin deze maand naar voren dat er ook werknemers waren die al weken of maanden wachten op uitbetaling. Dat ging om bedragen die varieerden van enkele honderden tot 3500 euro.
Dinner Train ging in 2019 failliet. De marketingmanager nam het bedrijf toen over. De voormalige eigenaar is toen, voor zover bekend, leverancier geworden van de huidige eigenaar. Hoe lang het duurt voor het bedrijf alles weer op orde denkt te hebben, is onduidelijk. In de communicatie aan klanten spreekt de onderneming de verwachting uit om de planning voor 2025 eind deze maand live te hebben. Dan zou er weer een volledige keuze moeten zijn uit 27 vertreksteden in Nederland.
(c) ANP / Treinreiziger.nl
This post was last modified on 18 augustus 2024 10:09
Voorstellen van de oppositiepartijen in de Tweede Kamer voor het schrappen van de bezuinigingen op…
In Oostenrijk gaat vandaag een aangepaste dienstregeling in die de komende maanden zal gelden. De…
De nieuwe snelle trein tussen Lelystad, Amsterdam Zuid en Brussel Zuid gaat EuroCity Direct heten.…
Je hebt haar naam misschien wel nooit gehoord. Maar in de railsector is ze de…
GoVolta zegt in september 2025 van start te gaan met de dagelijkse lowbudgettrein van Amsterdam…
De nieuwe flitscamera’s bij spoorwegovergangen lijken het gewenste effect te hebben. Sinds de eerste camera’s…