De ChristenUnie wil dat in de Lange Termijn Spooragenda (LTSA) van het kabinet meer aandacht komt voor de bereikbaarheid van Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. Ook de VVD ziet het liefst snellere treinen. De ChristenUnie vreest verder dat er buiten de Randstad de komende 15 jaar niets verandert.
“Beloftes over snellere treinen tot 200 km/uur lijken op de lange baan te worden geschoven. De staatssecretaris wil meer treinen in de Randstad. Prima, maar in de regio verandert er de komende 15 jaar haast niets”, aldus Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber. Dik-Faber wil meer stoptreinen tussen Utrecht en Harderwijk en bovendien de garantie dat frequenties elders niet worden verlaagd. Tussen Haarlem en Alkmaar wil NS het aantal treinen op termijn terugbrengen, tot onvrede van de ChristenUnie.
De partij wil bovendien dat de treinen vanuit de Vlissingen, Groningen, Enschede en Maastricht naar de Randstad in 2030 zeker een kwartier korter onderweg zijn.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…