Het Beneluxparlement wil dat er een Benelux Railagenda wordt opgesteld waarbij de hele Benelux als binnenland wordt behandeld. Een aanbeveling van deze strekking werd maandagavond unaniem door het parlement aangenomen.
Het Beneluxparlement wil niet alleen een grensoverschrijdende stoptrein tussen Maastricht en Luik, maar ook een snelle doorgaande verbinding. Ook de verbinding met de Benelux moet beter: die trein is nu veel te traag.
Het parlement wil dat de nationale spoorwegbedrijven uit de Benelux (NS, NMBS en CFL) onder druk worden gezet om daadwerkelijk werk te maken van een grensoverschrijdend netwerk.
Foto: Het Nederlandse parlement
This post was last modified on 28 oktober 2016 11:25
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…