Het Belgische spoor is zwaar verouderd. De sporen en de bovenleiding hebben bijna de limiet van hun levensduur bereikt. Meer dan 600 miljoen euro zou nodig zijn tussen 2013 en 2025 om alles weer bij de tijd te brengen.
Dat berekende de Polytechnische School van Lausanne in opdracht van de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel, waar de Belgische krant L´Echo vrijdag over berichtte.
Voor de vervanging van de sporen zou tussen de 220 tot 250 miljoen euro nodig zijn. Voor de treinstellen op de hoofdlijnen worden de kosten geraamd op 190 tot 230 miljoen euro. En 200 miljoen euro zou geïnvesteerd moeten worden in de bovenleidingen.
(c) ANP
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…