Een actie van digitale zender Foxlife heeft woensdag voor wat opschudding veroorzaakt. Het plan van de zender was om donderdag in het land neppe ledematen van mensen bij stations te plaatsen, om zodoende een nieuw seizoen van een zombieserie te promoten.
Direct na bekendwording van de actie kwamen er verontwaardigde reacties van reizigers en medewerkers rondom het spoor. Maatschappij voor Beter OV heeft zich ook snel in negatieve zin uitgesproken over de actie en aan NS en ProRail gevraagd de actie tegen te gaan.
Foxlife heeft na de opschudding bekend gemaakt dat de actie niet doorgaat en stuurde als reactie naar Voor Beter OV: ´Het is geenszins onze bedoeling geweest om mensen, hetzij personeel dan wel reizigers, te verontrusten of anderszins te benadelen. Het is puur bedoeld als ludieke actie. Wij zullen ons ver uit de buurt van stations en spoorwegen houden.´
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…