Thalys schrijft een internationale aanbesteding uit voor het servicepersoneel en de cateringdiensten aan boord. Deze diensten vormen een strategisch onderdeel binnen het Thalys-netwerk met verbindingen tussen Brussel, Parijs, Amsterdam en Keulen.
De aanbesteding omvat zowel de cateringdiensten als het cateringpersoneel. Ook de dienstverlening in de lounge van Brussel-Zuid, de kiosk van Brussel-Zuid en de diensten op het perron (momenteel onthaal in Paris-Nord en Brussel-Zuid) zijn ingebrepen.
In 2012 was 86,5% van de reizigers tevreden over Thalys. Die tevredenheid moet minimaal op het zelfde niveau blijven. Volgens het bedrijf moet de catering eigentijds, vers en rijk aan biologische en lokale producten zijn.
Op 27 mei 2013 verzendt Thalys de informatie rondom de aanbesteding aan de kandidaten die hun interesse hebben getoond (obs.rfp@thalys.com). Voorstellen moeten voor 23 augustus 2013 ingediend worden. De verandering van leverancier wordt doorgevoerd op 1 augustus 2014.
Foto: Reizigers krijgen bij Thalys in de 1e klas altijd een lichte maaltijd of een versnapering.
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…
Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…