Ruim 5000 reizigers die denken recht te hebben op een schadevergoeding van de Nederlandse Spoorwegen hebben zich al gemeld bij ConsumentenClaim. Dat heeft directeur Stef Smit vrijdag gezegd. Bij ConsumentenClaim kunnen reizigers die ontevreden zijn over de overvolle treinen tijdens de spits sinds maandag een klacht indienen.
In één dag tijd stond de teller op 3750 aanmeldingen. Dat aantal stijgt dus nog steeds. Volgens Smit melden zich elke dag nog nieuwe mensen die hun ongenoegen over de NS laten blijken.
ConsumentenClaim wil een claim indienen bij de NS omdat veel treinreizigers in de spits moeten staan, terwijl het spoorbedrijf volgens de claimorganisatie verplicht is om mensen een zitplaats te bieden. In de voorwaarden van NS wordt echter gesproken over een vervoersbewijs, zonder dat er een zitplaats wordt beloofd. Of het gaat lukken om een schadevergoeding te krijgen, is volgens de redactie van Treinreiziger.nl dan ook zeer de vraag.
This post was last modified on 22 december 2016 10:30
De provincie Zuid-Holland pleit voor een landelijke centrale voor mensen die hulp nodig hebben bij…
Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…
Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…
Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…
Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…
Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…