270.000 reizigers vergeten wekelijks uit te checken

Bus-, tram- en treinbedrijven verdienen ten onrechte jaarlijks miljoenen euro´s omdat reizigers vergeten uit te checken met de ov-chipkaart. Dat meldt de Telegraaf. Gemiddeld verzuimen 270.000 reizigers per week uit te checken en maar weinig passagiers vragen hun te veel betaalde geld terug. 

De Telegraaf meldt dat 9% van de vergeetachtige reizigers het geld later terug vraagt bij NS. Bij Arriva vraagt slechts 0,2% van de reizigers geld terug. Bij NS wordt er bij het inchecken 10 tot 20 euro borg afgeschreven. Bij een busvervoerder als Arriva bedraagt de borg 4 euro.

GroenLinks is geschrokken van de uitkomsten van het onderzoek van DeTelegraaf. GroenLinks wil dat vervoerders aan reizigers die vergeten zijn uit te checken met hun OV-chipkaart een e-mail sturen om hen daarop attent te maken. In zon mail moet ook gewezen worden op de geld-terug-regeling. Dat zegt GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent in reactie op een onderzoek van de Telegraaf. 

Share
Tags: OV-chipkaart

Recent Posts

Koninklijk rijtuig overgedragen aan Spoorwegmuseum

Het Spoorwegmuseum is een bijzonder museumstuk rijker: vandaag werd het koninklijk rijtuig overgedragen aan het…

1 dag terug

OVpay: vanaf nu mogelijk om met leeftijdskorting te reizen

Al een derde van de incidentele reizigers reist met OVpay, reizen met je betaalpas. Sinds…

2 dagen terug

Belgische reizigersorganisatie waarschuwt voor gevolgen snelle IC Brussel: ‘NMBS offert binnenlandse reiziger op’

Vanaf december is het mogelijk om 45 minuten sneller tussen Amsterdam en Brussel te treinen…

3 dagen terug

Reis goedkoper met de NS PrijsTijd Deal: tot wel 60% korting

Zonder abonnement tóch goedkoper reizen met NS. Dat kan met de NS PrijsTijd Deal. Wie…

3 dagen terug

Interrail geeft 20% korting op tickets geldig vanaf 1 september

Tot en met 18 juli krijg je 20% korting op alle Interrailtickets die geldig zijn…

3 dagen terug

Toeslag Intercity Direct met snelheid van streekbus moet weg, vindt Rover

Reizigersvereniging Rover noemt de nieuwe problemen op de hogesnelheidslijn "de zoveelste tegenslag" voor de reiziger.…

4 dagen terug