fbpx

20.000 reacties op Treinreiziger.nl

26 mrt 2019 12:49

Sinds de lancering van de vernieuwde Treinreiziger.nl in februari 2017 is de reactiefunctie 20.000 keer gebruikt. De 20.000e reactie is maandagavond geplaatst. Gemiddeld wordt er 800 maal per maand gereageerd.

Vragen en discussies

Treinreiziger.nl bestaat al 14 jaar, maar reageren is pas sinds twee jaar mogelijk. Bij artikelen over goedkope treinkaartjes wordt de reactiefunctie vooral gebruikt om vragen te stellen. Bij nieuwsartikelen worden juist vaak hele discussies over het onderwerp gevoerd.

Laagdrempelig

Treinreiziger.nl heeft er bewust voor gekozen om de reacties laagdrempelig te houden. “Zo kunnen mensen makkelijk een vraag stellen. Daarom is het niet nodig om een account aan te maken, en zelfs naam en e-mailadres zijn geen verplichte velden”, legt eigenaar Hildebrand van Kuijeren uit.

Let op taalgebruik

De reactiefunctie wordt in vergelijking met de eerste maanden in 2017 nu veel vaker gebruikt. “We zien helaas ook dat het aantal grove reacties toeneemt. We willen iedereen vragen om op zijn taalgebruik te letten. Ook is het niet de bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen op hun mening”, vertelt Van Kuijeren. “Treinreiziger.nl wil vooral zijn tijd stoppen in het vergaren van nieuws en acties, en we willen ons zo min mogelijk bemoeien met het modereren van reacties. Dat lukt als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar”.

Meeste reacties
Meeste reacties zijn binnengekomen op het artikel
Treinactie: Enkele reis voor € 12,50 per stuk: ruim 400. Dat zijn vooral vragen (en antwoorden). Ook op andere artikelen over goedkope treinkaartjes komen veel reacties binnen, bijvoorbeeld op een artikel over een AH-treinactie (bijna 250). Een artikel over een Kruidvat-treinactie scoort evenveel reacties.
In 2018 werd er gestaakt bij de bus. Ook daar kwamen veel reacties op – ook toen de staking toch niet door ging (179).

Voorstellen

Ben je vaste lezer op Treinreiziger.nl? Dan kun je jezelf als je wil onder dit artikel voorstellen, en vertellen wat je met het openbaar vervoer hebt. Mocht je wensen of opmerkingen hebben voor Treinreiziger.nl, dan kun je die ook kwijt.

Treinreiziger.nl is een initiatief van Hildebrand van Kuijeren. Een team van vrijwilligers helpt bij het redigeren van artikelen. Erwin Wessels helpt ook bij het beantwoorden van vragen. Dat gebeurt in de regel na publicatie. Denk je ook een bijdrage te kunnen leveren aan Treinreiziger.nl? Neem dan gerust contact op met [email protected].

Gallerij: de eerdere websites van Treinreiziger.nl, toen reageren nog niet mogelijk was.

0 0 stemmen
Artikel waardering
26 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Eric
5 jaren geleden

Hier reactie 20.001: Proficiat en ga zo door met jullie informatieve site.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  Eric

Bedankt

Bram
5 jaren geleden

Reactie 20.002: Als je een platform hebt waar mensen zich kunnen uiten, krijg je meer inzicht over het humeur van de treinreizigers. Groetjes van een (zeer) ervaren moderator (hint)

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  Bram

Daar wordt zeker soms het één en ander duidelijk 🙂 Mocht je willen kijken of je kunt ondersteunen bij het modereren, dan is dat zeker welkom 😀

Lodewijk Entrop
5 jaren geleden

Proficiat. Ik ben zeer frequent gebruik van het OV. Ik ben ook fan en heb in 2017 meegedaan aan het stationskampioenschap. Ik ben verder ook actief op het OV forum.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  Lodewijk Entrop

Dankjewel

Bart de Jong
5 jaren geleden

Gefeliciteerd, hr. van Kuijeren. Het zijn goede artikelen en de reacties zijn interessant. Het onderwerp OV leeft dus bij het publiek. Soms stoor ik me aan de grove reacties en de taalfouten. Maar in feite is dat bijzaak, zolang men maar niet persoonlijk wordt. Ik hoop van harte dat U zo doorgaat. Ook de overheid mag weten dat OV een belangrijk onderwerp is en dat niet altijd het asfalt op de eerste plaats moet staan. (Toch zijn goede wegen ook belangrijk!) Uw artikelen helpen daar wellicht aan mee.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  Bart de Jong

Hartelijk dank voor het compliment.

treingraag
5 jaren geleden

De site verdient meer aandacht dus hoort zegt het voort.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  treingraag

Bedankt.

Tonny Schonewille
5 jaren geleden

Top! Ik vind het echt interessant om reacties van mensen te lezen, dus fijn dat het zo werkt!

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  Tonny Schonewille

Mooi, dank.

Keesje
5 jaren geleden

Waarvan 10.000 reacties die geplaatst werden door gestreste kippen die vinden dat de NS en ProRail bagger zijn.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  Keesje

NS en ProRail krijgen inderdaad de meeste kritiek. Maar er zijn gelukkig ook enthousiaste gebruikers die desnoods de andere kant van het verhaal proberen over te brengen.

ton jonker
5 jaren geleden

heb ‘m niet ingesteld als startpagina maar is het in feite wel, ga vrijwel dagelijks eerst even op treinreiziger kijken, ben al 50 jaar ov/treinfanaat, deed in 2017 mee aan de kilometerkampioen en verheug me al weer op de volgende editie

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  ton jonker

Leuk om te horen Ton, dank!

Lodewijk Entrop
5 jaren geleden
Antwoord aan  ton jonker

Zelfde verhaal geldt voor mij, ik kijk ook dagelijks

Janneke 1
5 jaren geleden

Beste Hildebrand, fijn dat je site zo goed bezocht wordt, al zullen veel reacties niet aan de bovenstaande voorwaarden voldoen. Maar… is dat erg? Natuurlijk is grof taalgebruik not done, maar sommige mensen vragen gewoon om persoonlijke reacties. En als de hele site vol stond met alleen berichten van treinfanaten over allerlei treinstellen met nummer zus en zo zou het voor de ,,gewone,, treinreiziger een beetje saai worden. Dus ik zeg:Laat iedereen (in het nette) zijn zegje doen, zijn ei kwijt kunnen, en met plezier en soms venijn je site bezoeken.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  Janneke 1

Beste Janneke, dat is precies de bedoeling. Iedereen mag zijn mening kwijt, en het is inderdaad de bedoeling dat het voor iedereen toegankelijk is. Het is ook niet erg als iemand scherp is, maar grof met scheldwoorden is niet de bedoeling. Gelukkig zijn de meeste reacties netjes. 🙂

J. Struijk
5 jaren geleden

Gefeliciteerd, hr. van Kuijeren. Fijn om geregeld de site te bezoeken. Persoonlijk iemand aanvallen, alsmede grof taalgebruik dient achterwege te blijven. Persoonlijk vind ik het heel fijn dat iedereen zijn zegje kan doen. Ik reis veel en geniet daar ook van.

Treinreiziger.nl (Hildebrand)
5 jaren geleden
Antwoord aan  J. Struijk

Hartelijk dank, ik ben het helemaal met u eens.

Nieuwwester
5 jaren geleden

De website Treinreiziger.nl heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot ‘visitekaartje’ van het Nederlandse openbaar vervoer.
Met natuurlijk alle aandacht voor het lief en leed dat er nu eenmaal bijhoort…
Niet alleen de dagelijkse nieuwsvoorziening door de redactie maar ook de laagdrempelige spreekbuisfunctie maken de website waardevol.
Houden zo!

Peter van Lieshout
5 jaren geleden

En laten we niet vergeten, dat Treinreiziger.nl ook de Blije Reizigers Prijs heeft gewonnen!

Ik heb niks toe te voegen aan de woorden die uitgesproken werden bij het uitreiken van deze prijs (zie hieronder) waarbij de heer Hildebrand van Kuyeren óók – en terecht – in het zonnetje werd gezet!

“En de winnaar van de Blije Reizigers Prijs 2017 is…

De prijsvergelijker voor treinkaartjes! Ook over Hildebrand sprak de hoofdredacteur van OV-Magazine lovende woorden: “Inmiddels timmert hij alweer 10 jaar met Treinreiziger.nl aan de weg – grotendeels op eigen kracht. De lancering van een website waar je moeiteloos de goedkoopste optie kan kiezen uit het inmiddels dicht beboste woud van treinkaartjes, is er een waarvan je denkt: dat niemand daar nog eerder op is gekomen?”

Met maar liefst 57% van de stemmen was er geen twijfel over mogelijk. Hildebrand van Kuyeren ging met de felbegeerde prijs naar huis. Nogmaals van harte gefeliciteerd”

De heer Van Kuyeren “timmert” niet alleen “aan de weg”, maar ook “aan het spoor”!
(Deze kon ik echt niet laten schieten…

Anoniem
5 jaren geleden
Antwoord aan  Peter van Lieshout

Wat een prachtige reactie en helemaal waar. Deze is echt om in te lijsten. Waarvan akte.

Robet B
5 jaren geleden

Keep up the good work!

Ik reis niet veel met de trein maar volg alles wel, met name de NS Community en OV-chipkaart op Twitter, waarbij ik buiten kantooruren mensen van adviezen voorzie of doorverwijs naar de juiste vervoerder of andere kanalen. Mocht je behoefte hebben aan een ‘moderator’ hier, dan weet je me te vinden.

De Leeuw
5 jaren geleden

Hildebrand,

Zoals Barry Stevens altijd zei “Vooral doorgaan”.

Als OV-specialist binnen ons bedrijf gaat er geen week voorbij dat ik niet op Treinreiziger.nl kijk en naast de nieuwsberichten is ook de pagina met aanbiedingen zeer nuttig.

N.B. Neem aan dat de eer van de 20.000e reactie op naam van onze vriend Dries is gekomen?