Online saldo checken ov-chipkaart
08 jan 2017 18:59
Wat is je saldo op je ov-chipkaart? Natuurlijk kun je dat eenvoudig checken bij een NS-Kaartautomaat of tijdens het in- en uitchecken, maar het is ook handig om het thuis te kunnen nakijken. Dat kan op de volgende manier:
1. Account aanmaken
Je hebt een Mijn OV-Chipkaart account nodig. Die kan je hier aanmaken. Je krijgt op de e-mail een bevestigingscode, na activatie kun je vervolgens inloggen.
2. OV-chipkaart koppelen
Nu moet je nog je OV-chipkaart koppelen aan jouw account. Bij “Mijn OV-Chipkaart(en)” kun je onderaan de pagina via de button een nieuwe OV-chipkaart toevoegen. Bij een anonieme ov-chipkaart hoef je alleen het kaartnummer in te vullen, en de geldigheidsdatum. Bij een persoonlijke ov-chipkaart heb je nog een activatiecode nodig. Dit omdat men zeker wilt zijn dat niet iemand anders zonder toestemming de kaart koppelt aan een OV-chipkaartaccount. De activatiecode wordt indien er een e-mailadres van je bekend is, per e-mail verzonden, en anders per post.
3. Saldo controleren
Nadat je OV-chipkaart gekoppeld is, kun je voortaan eenvoudig je saldo online checken. Je gaat daarvoor naar “Kaartinformatie” en drukt op de naam van je OV-Chipkaart. Daarna krijg je te zien wat je saldo is. Je kunt je saldo ook controleren via de OV-Chipkaart app. Dat kan alleen als je al een account gemaakt hebt, en je ov-chipkaart al aan jouw account gekoppeld is. Je kunt overigens ook online geld opwaarderen.
Andere mogelijkheden om je saldo te controleren
Als je incheckt in de bus, tram, metro of trein zie je ook altijd je saldo. Let op, dit is het saldo na aftrek van de borg die je zojuist hebt betaald door in te checken. Ook bij uitchecken kun je het saldo zien. Echt heel veel tijd om alles te bestuderen is er niet. Dat kan wel als je naar een NS-kaartautomaat gaat, of een andere OV-chipkaartautomaat. Dan wordt direct je saldo getoond en kun je het saldo eventueel ook opwaarderen.
Automatisch opwaarderen
Met een persoonlijke ov-chipkaart kun je overigens ook kiezen voor automatisch opwaarderen. Dan wordt het saldo automatisch aangevuld en wordt als je saldo te laag wordt. Het bedrag waarmee het saldo wordt aangevuld (10, 20 of 50 euro, dat kun je zelf vooraf kiezen), wordt per automatische incasso van je rekening afgeboekt.
nee
Wordt helemaal gek van de website. Mijn vrouw heeft een nieuw pasje en daar staat geen geld op (al was er gevraagd het saldo van het oude pasje over te schrijven naar deze pas. De website wekt de indruk dat je online je saldo kunt opwaarderen. De hele route doorlopen en nu moeten we naar een servicepunt om het saldo op te halen. Daarvoor had ik de computer niet hoeven aanzetten. Op het servicepunt kun je toch je pas wel opladen. Maar hoed kom je nu van huis met de bus naar het servicepunt?
nodeloos ingewikkeld gemaakt om het saldo van je annonieme OV chipkaart in te zien veel te veel stappen en niet handig voor de klant. was eerst beter geregeld maar blijkbaar willen “jullie” meer gegevens van je klanten wat het voor de klanten dus moeilijker dan wel onmogelijk maakt zijn saldo in te zien. hartelijk dank voor deze geste maar voortaan eerst aan de klant denken en dan pas aan jezelf!!!!!
Je moet een account aanmaken en bent dus niet meer anoniem.
Beste ov klantenservice ik heb een kaart die verlopen is maar ik heb er €3.50 opstaan die wil ik graag op mijn nieuwe kaart hoe krijg ik deze overgezet
Ik vond nog een OV-chipkaart die geldig was tot 01-10-2021. nr.: “3528 0234 4221 5852”. Volgens mij staat hier nog een bedrag op (18.00 euro?).
Helaas kan ik geen gebruik meer maken van het OV.
Gaarne dit bedrag terugstorten op mijn bankrekening.
Mijn gegevens via deze kaart bij u bekend indien niet dan gaarne een berichtje op mijn emailadres.
Tegoed van ov chipkaart
Ik heb twee keet
Wat een debiele website. Hoe kan ik in godsnaam nu nog t saldo checken van mijn’anonieme’ ov kaart?
Wat een debiele website.
Ik had graag de antwoorden op deze vragen gelezen.
Ik zit met soortgelijke problemen.
Een anonieme kaart die 2 maanden verlopen is…