AH treinkaartjes: Dagkaart € 16,50
23 jul 2019 12:31
Deze actie is weer voorbij! Ben je op zoek naar een soortgelijke dagkaart? Dan kan je die kopen bij Actie van de Dag (geldig t/m 31 december 2019).
Albert Heijn verkoopt vanaf 26 augustus in een aantal provincies weer goedkope treinkaartjes! Het gaat om een Dal Dagkaart voor 16,50 euro. De treinkaartjes zijn te gebruiken t/m 29 september en vanaf 26 augustus alleen in de winkel verkrijgbaar.
Alleen in vier provincies
Albert Heijn meldt dat de actie er speciaal is voor trouwe Albert Heijn-klanten. De actie is voor iedereen beschikbaar met een bonuskaart, maar uitsluitend in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland. Wie geen Bonus-kaart heeft, kan deze gratis bij Albert Heijn krijgen.
Niet geldig tijdens de spitsuren
Een Dal Dagkaart is zoals gebruikelijk doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur. In het weekend zijn er geen tijdsbeperkingen en kan er heel de dag gereisd worden. Het betreft een e-ticket. Belangrijk is dat je de spits daadwerkelijk . Een reis afmaken tijdens de spits mag dus niet. (Alleen als u door treinvertraging in de spits terecht komt mag u de reis afmaken).
Geldig in alle reguliere Intercity’s en Sprinters
Het AH treinkaartje zal 16,50 euro kosten. Bij vorige acties werd er vaak stapelkorting aangeboden. Dat is deze keer waarschijnlijk niet het geval. Op ah.nl/ns wordt dit echter niet benoemd. De Dal Dagkaart is in Nederland geldig in alle Intercity’s, Sprinters, Sneltreinen en stoptreinen. U kunt de Dak Dagkaart niet gebruiken in Thalys en Eurostar. Indien u gebruik maakt van Intercity Direct (tussen Schiphol – Rotterdam v.v.) of ICE heeft u voor een binnenlandse reis een toeslagbiljet nodig.
Geldig bij alle vervoerders
Het AH treinkaartje is niet alleen geldig in de treinen van NS, maar ook in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Blauwnet, Qbuzz en Keolis. Kinderen t/m 3 jaar reizen gratis. Kinderen van 4 t/m 11 jaar reizen het voordeligst met een railrunner. Dit is te combineren met het AH treinkaartje.
De informatie op deze pagina is gebaseerd op de website van AH. Zie screenshot.
Over e-tickets
Bij een e-ticket krijgt u na aankoop een vouchercode, die u de volledige reisperiode online kunt verzilveren. Let op: na verzilveren kunt u niets meer wijzigen. Verzilver het treinkaartje pas als u zeker weet dat u gaat reizen. Dat kan ook op de reisdag zelf. Het e-ticket kunt u uitprinten of tonen op uw smartphone. Het e-ticket heeft een barcode waarmee u de poortjes op stations kunt openen.
Tickets zijn gewoon bij de Albert Heijn (alleen de winkel) te koop voor iedereen met een bonuskaart. Zie ook http://www.ah.nl/ns en https://static.ahold.com/media//002224300/000/002224372_001_Actievoorwaarden.pdf
voor de actievoorwaarden
In Nijmegen géén kaartje te koop!. Proviciediscriminatie?
Inderdaad provinciediscriminatie.
Vind dit een hele slechte zaak van AH en NS. En al helemaal onder het mom van “alleen voor trouwe klanten”. Alsof die niet ook in andere provincies zouden wonen!
Zelfs medewerkers van de AH ergeren zich aan deze actie. Zijn er ook onaangenaam verrast door. Volgende keer hopelijk beter AH!
In Groningen ook niet. Balie medewerkers voelen zich ongemakkelijk, zij zijn de brengers van het slechte nieuws. En inderdaad, het is provincie discriminatie. Belachelijk!
Helaas niet bij onze Albert Hein. Dit is rond uit belachelijk. Ik woon schijnbaar niet in de goede provincie. (Overijssel)
AH . Ns waarom zo’n Actie dan had beter geen Actie kunnen houden,dit Hier meer trapje veel mensen tegen het zere been ,m en dit Kost U Klanten , maar wat maakt dat de AH uit Geld ge noeg, !!!
wat ik hoop dat veel mensen uit het Oosten AH !!,,
meer zeg ik ni dacht dat mijn bericht wel duidekijk was ,ik zeg ook altijd na !!,, Apeldoorn stopt nederland
Helemaal mee eens.
Ik snap ook niet echt wat hier nu het nut van is
om niet gewoon in heel Nederland deze actie te doen.
Voor mij een reden om een stuk minder naar de AH te gaan!!!!!!!
Hier in Groningen zijn wij zeer trouwe klanten van AH en de NS. Waarom is dit geen landelijke actie?
Ik ga er toch wel van uit dat de aanbieding voor iedere bonuskaartbezitter geldt. Anders zou het een hele slechte reclame voor AH zijn.
Het is één keer voorgekomen dat een specifieke groep Bonus-kaart bezitters een treinaanbieding hebben gekregen, dat was echter geen Dagkaart actie maar een dagretour naar een aantal specifieke bestemmingen.
Zijn t digitale kaartjes of papieren kaartjes?
Vouchercode, ik zie t al…dus beide…
Is er er ook weer stapelkorting? bij 3 of meer
“Het AH treinkaartje zal 16,50 euro kosten. Bij vorige acties werd er vaak stapelkorting aangeboden. Dat is deze keer waarschijnlijk niet het geval. Op ah.nl/ns wordt dit echter niet benoemd. “
Klopt dat wel van die treinkaartjes er staat niets over in de nieuwste folder?
De info is afkomstig van https://www.ah.nl/ns
heb 3 ah s gebeld niemand weet iets en er staat inderdaad niks in de folder
Feit is dat de info staat op de officiële website van AH. Feit is ook dat we de tip hebben gekregen van iemand die bij AH in Zaandam werkt en meldt dat er promotie artikelen zijn binnengekomen bij desbetreffend filiaal. Feit is ook dat er wordt gesproken over ‘trouwe klanten’, en dat er in het verleden wel eens acties zijn geweest voor specifieke personen. Ik heb contact gezocht met AH via de chat. Helaas kwam dat niet heel betrouwbaar over. Eerst wisten ze niets van de actie. Toen ik wees op http://www.ah.nl/ns vertelden ze dat de actie verkrijgbaar was vanaf de 26e, maar ik had de indruk dat ze gewoon oplepelde wat op betreffende pagina staat, zonder het nader gecheckt te hebben.
Hoi
Zojuist contact met ah gehad, ze ontkennen dat deze actie bestaat, er was tot 18 August een actie voor geselecteerde bonuskaart houders via een e-mail
Opvallend, want de info komt van de officiële AH site: https://www.ah.nl/ns. Daar staat: “De Dagkaart Daluren kan gebruikt worden vanaf 26 augustus 2019 t/m 29 september 2019.” Ook van een AH medewerker op Facebook die privé geïnformeerd heeft over de actie. Men zegt wel dat het een actie is voor trouwe ah-klanten.
De trouwe klanten was tot 18 August volgens de medewerker van de chat.
Er zullen moeten afwachten denk ik
Ik vrees ook dat we blij gemaakt zijn met een dooie mus, maar inderdaad nog even afwachten tot maandag. Dan is er duidelijkheid.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat de info op ah.nl/ns correct is. Bovendien kreeg ik de volgende tip via Facebook: “Ik werk bij AH In Zaandam, en zag zodoende de promotie artikelen voor de treinkaart actie voor volgende week binnenkomen”. Tot nu toe zijn er geen dagkaarten verkocht, waarbij de verkoopperiode buiten de geldigheidsperiode viel. In de regel is de eerste dag van geldigheid ook (één van de eerste) verkoopdagen. Gezien op ah.nl/ns wordt gesproken vanaf 26 augustus ga ik er vanuit dat dit een nieuwe actie is.
op de site kan ik niet vinden hoe ik het kaartje miet boeken, zal dus wel niet kunnen.
“De treinkaartjes zijn te gebruiken t/m 29 september en vanaf volgende week alleen in de winkel verkrijgbaar.”
Volgens degene achter de servicebalie, alleen online
Ben net geweest bij ah. Als je geen mail hebt gehad, is de actie niet voor jou bedoeld…
Zojuist 3 kaarten gehaald bij AH. Gaat om codes die je kan verzilveren. Ik moest wel bonuskaart laten zien. Heb je die niet kan je die gratis krijgen. Succes! 👍
Beste Anoniem, wil je misschien ook vertellen bij welke Albert Heijn je de kaartjes gekocht hebt ? In Uden weten ze ook nergens van. Alvast dank.
Ik heb net de AH Klantenservice gebeld: er is wel een actie, maar inderdaad schijnt dat niet voor elke vestiging bekend te zijn. Daar komen meerdere meldingen over binnen. Mocht een vestiging de actie niet kennen, dat dienen ze contact op te nemen met de interne servicedesk, die hen daarbij kan helpen.
Dat antwoord blijkt helaas niet correct. Ik ben nu door AH gebeld door de verantwoordelijke voor ticketing, en de actie mag AH alleen aanbieden in Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht.
Heb net ook contact gehad met AH, klopt inderdaad dat maar een paar provincies. Voel me wel gediscrimineerd. Goed actie Albert Heijn !
Ik heb dat nu ook gehoord, nadat ik twee keer eerder had gebeld met de klantenservice en men dat niet wist.
Purmerend XL
Net bij AH XL in Nijmegen geweest en die wisten van niets. Fijne actie!!!
Ik heb net de AH Klantenservice gebeld: er is wel een actie, maar inderdaad schijnt dat niet voor elke vestiging bekend te zijn. Daar komen meerdere meldingen over binnen. Mocht een vestiging de actie niet kennen, dat dienen ze contact op te nemen met de interne servicedesk, die hen daarbij kan helpen.
Dat antwoord blijkt helaas niet correct. Ik ben nu door AH gebeld door de verantwoordelijke voor ticketing, en de actie mag AH alleen aanbieden in Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht.
Woudenberg ligt toch echt in Utrecht, maar ook daar wisten ze vanmorgen van niets!
Inmiddels in Woudenberg op woensdag wel gelukt!
Net bij AH in Deventer geweest; het blijkt alleen verkrijgbaar te zijn in Noord en Zuid Hollan, Utrecht en Flevoland! Klantenservice gebeld en die beamen dat. Ook geven ze toe dat het niet goed op de site staat. Men vindt het jammer voor me, maar ik heb dus pech…. In Deventer kan geen kaart gekocht worden!
Heb je het ooit zozout gegeten? Appie die kennelijk aan discriminatie doet! Heb je het geluk in bepaalde regios te wonen dan kun je blijkbaar goedkope daluren (codes) kopen in de wunkel, maar daarbuiten heb je pech 🙁 🙁
Ik ben inderdaad nu door AH gebeld door de verantwoordelijke voor ticketing, en inderdaad alleen beschikbaar in Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht.
Beste Anoniem, helemaal mee eens! Pure discriminatie.
Er is inderdaad geen stapelkorting; ik moest voor twee kaartjes 33 euro neertellen.
Mijn bonuskaart hoefde ik niet te laten zien maar dat was wellicht laksheid van de kassamedewerkster
Weet iemand ook of je door bijbetaling de tickets kan omzetten naar 1e klas?
Hallo Stefanie, is alleen 2e klas
Flutactie en je reinste discriminatie.Eens kijken wanneer de volgende worp provincies aan de beurt is.
schandalig dat andere procincies hier niet van kunnen profiteren!!
had ze dan iedereen online kunnen laten bestellen!!
niet netjes voor deze klanten!
Belachelijk, waarom niet in heel Nederland te koop. Ben vaste klant en word gewoon gediscrimineerd omdat ik niet in een van die provincies woon.
Hallo Yvonne,Goede morgen wat een Toestand he rond die actie van AH , en NS, ik Regaeer zelf Bijna nooit denk ik laat maar , ik kreeg zelf zondag avond een mail van AH dat ze weer een Actie hadden , dacht nou mooi ja toch ik ben zelf een Media man . ( Camera werk , ) en ik maak hier nog wel werk van , want dit slaat echt nergens op , ik was Heel Boos , ik zeg ook Altied naar Apeldoorn wonnen er geen mensen meer .Houd Nederland op. !!! , alles Gaat naar het westen , de Bobo’s …heb en of was al aan het denken om wat kaartjes te halen bij de Ah in Utrecht , maar ja,. en dan ,, ,maar ik kaart dit nog wel aan bij beide bedrijven , Yvonne Gr jan
sorry provincies…..
INavraag bij AH klantenservice ; ze wisten ze van niets….
site is nu angepast
Let op! De Dagkaart Daluren is alleen te verkrijgen bij Albert Heijn winkels in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland
ik heb een keenis in dordrecht gebeld en die heeft er nu 4 voor mij gekocht en heft de codes op de mail gezet, dus zo kan men in brabant ook gebruik maken van de actie
Belachelijke actie van AH en NS. Ben blij dat ik in Noord Holland woon en dus vanochtend 2 kaartjes heb kunnen kopen, maar waarom niet een landelijke actie? Er wonen toch in het hele land trouwe klanten. Trouwens goed idee , Frank, om het iemand anders te laten kopen. Zo kan je er toch gebruik van maken, maar het zou niet nodig moeten zijn. Schaam je, AH en NS.
Och Och, we gunnen elkaar het licht weer in de ogen niet en willen alles hebben wat een ander ook heeft.
En als dat niet lukt dan is het toverwoord discriminatie. AH heeft om welke reden dan ook een actie in een paar provincies en daar hebben we ons bij neer te leggen. Straks komt een of andere malloot nog op het idee om AH aan te klagen wegens discriminatie. Ben gewoon blij dat er tenminste een actie is. En nee, als Limburger kan ik er ook niet van profiteren. Vette pech, volgende keer beter.
Jij werk zeker bij AH. Zoals je deze wandaad goedpraat.
Ik werk niet bij AH, heb er geen aandelen, doe er alleen soms mijn boodschappen. Ik heb een afkeer van dat hebbe, hebbe, hebbe waar we oh zo goed in zijn.
Marcel, jouw reactie slaat echt nergens op. Hoezo elkaar niets gunnen? Alleen AH en NS gunnen blijkbaar een heel groot deel van hun klanten geen leuke treinaanbieding.
Op zich kan (een deel) zijn reactie wel begrijpen.
De NS probeert (net zoals andere bedrijven) met een bepaalde actie een bepaald doel te bereiken. Het doel van deze actie is om bepaalde treinen naar bepaalde bestemmingen (naar de overige 8 provincies waar deze treinkaartjes niet te koop zijn) voller te krijgen.
Omdat nu een hoop mensen zich buitengesloten voelen, gaan ze direct klagen omdat een bepaalde aanbieding niet voor deze groep geld.
Nu heb ik het bonusboekje van de AH gelezen. Hierin zijn veel dingen in de bonus wat voor mij geen goede aanbiedingen zijn. Ik kan hierdoor ook gaan roepen dat ik me gediscrimineerd voel. Alleen maar omdat het misschien net niet het goede merk is? Of omdat ik een aanbieding net niet goed vind om een andere reden?
De NS probeert bepaalde treinen voller te krijgen. Dit doen ze door bepaalde acties.
Prima reactie. Je geeft de reden duidelijk aan. Moetenalleenstaanden zich ook gediscrimineerd voelen, omdat veel Bonusaanbiedingen vaak grote porties zijn? Get a life.
De Bonusaanbiedingen gelden voor iedereen en of je daar wel of niet gebruik van maakt is aan jou. Dat is niet vergelijkbaar met deze actie.
Met je eens Wouter, we moeten accepteren dat niet alles op een lijn hoeft te zitten. In provincie A betaal je ook meer wegenbelasting dan in B, dat is ook geen discriminatie vind ik.
@Janneke 1 De bonusaanbiedingen gelden niet voor iedereen. Als ik zonder bonuskaart bij een zelfscankassa sta dan worden de aanbiedingen ook niet verrekend.
Daarnaast gaat het mij ook niet of de aanbiedingen wel of niet voor iedereen beschikbaar is. Waar het mij meer om gaat is dat overal voorwaarden en kleine lettertjes aan verbonden zijn in het leven. Soms zijn ze in je voordeel en in mijn geval ook vaak niet.
Hallo beste Janneke ik heb het volkomen met jou eens. ik zeg altijd wij hier in het Noorden en het Oosten tellen niet meer mee , ik maak mij en typ niet vaak berichten maar dit slaat echt nergens op ( Bij toeval ) kreeg ik een mail Gisteren dat er een actie was Bij de Ah 16.50. Euro , denkje Ohh leuk nog zo na de vakantie , Ja toch , en dan lees je veder , nee alleen maar in in het westen en Utrecht ,( Vloek niet vaak ) maar heb dat nu wel gedaan , Janneke weet niet waar jij weg komt ik Kom Uut Riessen , en zeg ook altied na Apeldoorn stopt hollanndd wie in het ooosen tel ni mear met.n Janneke, groeten,
Heel erg foute en discriminerende actie. Zowel AH als NS moeten zich doodschamen hiervoor.
Kan op zich wel begrijpen dat als de treinen naar de randstad nogal vol zitten dat je mensen probeert met zo’n actie de tegenovergestelde richting op te laten gaan en hiermee de rustige (of minder drukke) treinen te vullen.
Maar dan is het toch raar dat je een vouchercode (dus een e-ticket) krijgt. Hierdoor wordt het makkelijk om zulke codes naar vrienden en familie te sturen in de overige provincies.
Heel wat anders: Met je “gewone” OVchipkaart mag je zonder (buitenland-)bijbetaling ook naar Aken.
Als deze actie een chipkaart is, mag daarmee dan óók naar/van Aken worden gereisd?
Weet iemand dat (“treinreiziger Hildebrand” bijvoorbeeld)?
Dit is een dagkaart, daarmee kun je ook van en naar Aken. Bij een dagretour moet je een station kiezen, en kun je uitsluitend Nederlandse stations kiezen, daarbij kan het dus niet. Met alle dagkaarten kan het.
In mijn gemeente (Veldhoven) tot nu toe ook niet verkrijgbaar. Wat onsympathiek! Je mag dus wel voor 16,50 retour van Amsterdam naar Eindhoven maar niet van Eindhoven naar Amsterdam!
Zijn de mensen in het zuiden, noorden en oosten van Nederland AH minder welgevallig dan die in de Randstad? Dat kan niet waar zijn!
Bij t verzilveren van de code kan je dat meestal upgraden….
A.H. is naast zijn kip-kiloknallers gewoon een KUTwinkel!!!
Als het in de Randstad te druk is, dan komen ze hier maar boodschappen doen bij de AH. Belachelijk deze discriminatie. Mij zien ze niet meer!
Deze actie van Albert Heijn is een waardeloze actie. Waarom niet het gehele land laten profiteren van deze actie? Ik wist wel dat het Albert Heijn een waardeloze winkelketen is die op de kleintjes let.
sorry ik was al verkeerd maar geeft niet als eerste vind ik deze Actie Van AH helemaal verkeerd echt waar waarom zo .en ook de NS ze denken zo beter in zicht te Houden. zo dat niet Heeeeel nederland massaaal op 1 dag met de trein gaat stelje Nederland Houd naar Aoeldoorn op ,!!
wij in het oosten tellen niet meer mee . !! zo is altijd al geweest . Ik Reageer Bijn nooit. maar als ( media man ) trek mij dit ook erg aan .NS Denk es Goed na wat Jullie hebben gedaan met Deze Actie .Krap es Goed Achter Jullie Oren , !!!! .. Groeten uit mooi Twente ,( Omg Markelo )
, AH ik was nog wel zo Postief over Jullie voor al hier in het Mooie Oosten, en dan Krijg ik op Zondag avond een Berichtje. dat er weer een Actie is Van de Ah een Trein kaartje voor 16.50 euro. zag net een berichtje staan van ( Hillebrand ) die werkt bij de AH in zaan dam die snapt er ook niets van ,,Welke mensen Regelen Dit Eigelijk zijn dat Mooie Vrouwen , !!. Bobo’s !! wat zit Hier Achter, we betalen samen belasting Toch ,!! en dan doet een ( Overheid Instelling zo ) !!! Doe dit Nooit weer.. denk niet dat hier een AH blij mee is .. Vriendelijke Groeten Jan .
Wat mij vooral opvalt is dat AH in deze totaal niet reageert….Wat een arrogantie. Tot nu toe altijd mijn favoriete winkel geweest, meedoen met panel etc. Maar mijn enthousiasme wordt rap minder!
Waar reageren ze niet? Ze houden denk ik niet onze site in de gaten. Maar ze reageren wel via chat en telefoon.
Ook in Drenthe niet verkrijgbaar….
Naar de spoordeelwinkel dan maar, dan wordt het een gewoon retour, ook fijn, want dan kan ik gewoon tussen 16 en 1830 reizen als dat zo uitkomt
Waardeloze actie
Provinciediscriminatie of provincie discriminatie mét spatie, nieuw woord voor de Van Dale…?
Wat een bull-shit💩 en wat een discriminatie als je toevallig niet in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht of Flevoland woont. Dan mag je dus gewoon €3,00 meer gaan betalen voor een treinkaartje. Bedankt Albert Heijn⁉
Overigens is Actie van de Dag niet eens het goedkoopste alternatief. Want voor €19 dus €0,50 goedkoper kun je bij de NS zelf een dagje uit met de trein naar keuze kopen. Dus beter naar de link van de NS zelf dan naar Actie van de Dag. https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/smullers.html
Heb net geprobeerd in Almere (Is toch Flevoland)
Bij AH xl weten ze van niks vreemd
Blijkt nu dat ze ze toch wel hebben
Gelukkig. Communicatie is deze keer inderdaad voor verbetering vatbaar.
Kennen we niet allen een vriendelijke Nederlander in het Westen die voor ons een boodschapje wil doen?
je moet wel om 4uur uit de trein zijn
of na half 7
vroeger mocht je 5 voor 4 inchecken en dan de reis af maken dat mag nu niet meer
dat wordt dus een kort dagje of na half 7
Leny
Ik baal ook wel dat deze kaartjes alleen in het Westen verkrijgbaar zijn. Ik had er graag twee gekocht voor komend weekend, maar ook in Leeuwarden had ik pech.
Maar voordat ik commentaar wil hebben op deze actie, wil ik eerst even afwachten wat de volgende acties zijn. Deze acties zijn altijd erg populair, en het kan zomaar zo zijn dat AH en NS het gebruik van deze kaartjes willen spreiden en dat de volgende actie alleen in vier andere provincies verkrijgbaar is. Tenminste, daar hoop ik wel op.
In het weekend is de kaart de hele dag geldig!
Ook kort na de ochtendspits is het nog druk richting de Randstad. NS probeert met deze actie juist het treinverkeer in tegenovergestelde richting te bevorderen.
Daar heb je inderdaad wel een punt.
AH en NS
Komen de Trouwe klanten uit de niet geselecteerde NSTicketsaankoop, provincies, volgende week aan de beurt?
Ik zie er naar uit😳
Ik heb in Alblasserdam een AH treinticket gekocht. Op de kassabon met de couponcode staat dat je deze code moet verzilveren voor 29 sept.
De coupon wordt door AH in een hoesje van AH gestoken. Op dat hoesje van AH staat onderaan : Verzilver de code t/m 1 september 2019 op ns.nl/couponcode.
Welke datum is nu juist ??? Moet je deze code deze week al verzilveren ???
Verzilveren kan t/m 29 september.
Bedankt Hildebrand, dan koop ik er een paar als ik in Het Westen ben
Ik vind dit niet kunnen,Albert Heijn wil wel graag dat je als klant bij hun komt kopen,maar gaat nu echt discrimineren,waarom niet alle provincies?
Als AH aan provincie discriminatie doet, wat gaan andere retailers zoals Kruidvat of Primera doen ?Tot nu toe heeft bijvoorbeeld Kruidvat E-ticket actie kaarten verkocht die in de daluren zowel doordeweeks als in het weekend geldig zijn. Het zou zomaar kunnen dat men dat in de toekomst gaat beperken tot: A) alleen in het weekend, B) alleen doordeweeks, C) slechts in enkele provincies, bijvoorbeeld alleen reizen in de drie noordelijke bijv. Groningen, Friesland en Drenthe, zuidelijke, bijv. Limburg, N-Brabant en Zeeland of oostelijke provincies en NIET geldig in de Randstad. Ik vraag mij af wat men nog meer gaat bedenken om het reizen te spreiden, nu AH de verkoop in enkele provincies beperkt, straks ook het reizen zelf in enkele provincies ? Volgen Kruidvat en co ook deze nieuwe verkoopstrategie als AH. Het moet echt niet gekker worden…!
Tot hoelang zijn deze Treinkaartjes te koop bij AH ?
Dat is voor mij onduidelijk. Normaal meestal twee weken, soms slechts een week.
Dank voor je reactie. Ik vrees dan slechts een week. Deze actie stond overigens ook niet in de AH folder welk we maandag ontvingen.
Vandaag waren ze in Zeist al niet meer te koop, omdat ze slechts tot 1 september verzilverd konden worden. Stond blijkbaar op het kaartje, online niets te vinden…
Voor wat je krijgt is 16 euro 50 eigenlijk veel te duur.
Wil je ergens naar toe (doordeweeks, in de weekenden te druk en vrijwel altijd werkzaamheden), kun je pas na 9 uur vertrekken, is het al voor veel mensen middag (je gebruik dit soort kaartjes alleen voor lange afstanden) voordat je op plaats van bestemming bent. ‘s Avonds moet je ook weer op tijd terug, laatste trein gok je niet, ‘s nachts rijden er geen. Mocht je stranden heb je een groot probleem (het is een fabeltje dat de NS zorgt dat je altijd thuiskomt, anders had dat wel in de voorwaarden gestaan en groot op hun website).
Qua reis- en verblijfsuren word je dus zeer beperkt, met een beetje auto rijd je voor datzelfde geld 200 (tanken bij de buren +40 km), kun je ook nog eens 3 à 4 mensen meenemen.
Dat maakt allemaal dat dit soort kaartjes duur zijn, dan hebben het nog niet eens over de reguliere tarieven (ook van de abonnementen) van NS, die zijn pas echt schrikbarend.
Helaas geeft NS geen passend antwoord (dat doet de klantenservice daar sowieso niet, zie ook hun forum hoe NS met hun klanten omgaat, die zitten blijkbaar alleen maar in de weg) waarom het nu zo extreem duur is. Verder dan een paar drogredenen komen ze nooit.
Je zult maar president-directeur van die toko zijn, die heeft alleen vanaf 1994 nog geen één dag gewerkt, die zie ik niet gauw daar iets veranderen, incapabel tot en met.
Dat NS ervoor zorgt dat je op je bestemming geraakt bij vertraging van een late trein, staat ook gewoon in de voorwaarden. Onder artikel 6.3 van de AVR-NS:
“Als u als gevolg van de vertraging bij uw reis met NS niet meer in staat bent om op dezelfde NS-dag het station van bestemming te bereiken omdat de laatste trein op uw NS-Reisroute niet meer rijdt, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog het station van bestemming kunt bereiken. Als u als gevolg van de vertraging van de laatste trein in uw reis met NS niet meer in staat bent om vanaf uw eindstation met aansluitend regulier openbaar vervoer op dezelfde NS-dag uw eind-bestemming te bereiken, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog uw eindbestemming kunt bereiken. “
Daar zijn ze inderdaad gewoon tot verplicht.
“omdat de laatste trein op uw NS-Reisroute niet meer rijdt”
Dit gaat dus over wanneer je route enkel onderdeel van de NS is. Echter je hebt meer vervoerders, als jouw eindbestemming geen onderdeel van NS is, maar door NS wel de vertraging ontstaan is, kom je niet meer thuis.
Bij GTBV krijg je in dit soort gevallen, voor de duidelijkheid probleem ontstaat bij NS en mist hierdoor je overstap naar een andere vervoerder, ook geen geld terug.
Als GTBV al niet geldt, lijkt het mij heel sterk dat NS dan wel een taxi voor je gaat bellen.
Dus de vraag blijft wat de NS in de gevallen doet wanneer je eindbestemming geen onderdeel van NS is? De voorwaarden zegt hierover niets.
Overigens weet ik het eindwoord zelf wel, opgedaan in de praktijk. Zal je een hint geven: NS verdient niet de schoonheidsprijs
Roger, ik vind een kaartje voor 16,50 euro niet duur als je er het hele land mee door kan. Het is inderdaad wel een beetje lastig om om de spits heen te plannen, maar wel te doen. EN in het weekend bij werkzaamheden is er altijd een vervangend vervoer. Als je geen auto hebt en geen kortingskaart kan je toch nog voor weinig geld leuke tripjes maken.
Annemiek heeft gelijk, en bedankt met deze uitvoerige uitleg. Jaren geleden kon ondergetekende vanaf Eindhoven ook mijn woonplaats niet bereiken als gevolg van een calamiteit en werd toen per GRATIS taxi tot het dichts bijzijnde station gebracht toen het inmiddels 03.00 u ‘s nachts was. Bij navraag bleek dat de taxichauffeur de onfortuinelijke mede reizigers, ik zat met nog drie anderen in de taxi, tot aan het huisadres moest brengen en niet het station, zei een medewerkster van NS desgevraagd.
Deze nazorg moet wel correct worden gedaan en niet halfslachtig, let daar ingeval van een noodsituatie dus goed op ! En goedkope kaartjes kunnen soms duurkoop worden als men een dagje wilt toeren en onvoldoende rekening gaat houden met alle min- en pluspunten van zo’n actiekaart.
Wij dachten er eens heerlijk op uit te trekken maar niets is minder waar er is geen kaartje te bekennen in de AH winkels van Nijmegen alleen plofkippen .
AH en NS dit is echt pure discriminatie ik hoop echt dat dit klanten gaat kosten in de provincies die deze kaarten niet hebben.
Geld maakt macht dat blijkt nu weer ze hebben schijt aan de rest van Nederland bah stront aan de knikker
Wat een kinderachtig gezeur. Er is geen sprake van discriminatie. Immers; een ieder kan, zonder aanzien des persoons, onder gelijke omstandigheden een kaartje kopen. Dat dat niet bij ieder winkel kan, is een keuze wat je als consument maar moet accepteren. De consument bepaalt immers niet waar een verkoper, en tegen welke prijs, haar consumptiegoederen aanbiedt.
Dat NS en AH eens wat anders proberen met dit soort tickets, valt te billijken. Dit gezien het feit dat NS niet tot in de eeuwigheid voor boeren het jaarlijkse uitje naar Amsterdam hoeft te subsidiëren. Juist in deze tijd van het jaar zitten de treinen richting Randstad na de spits al voldoende vol om rendabel te rijden. Tegen dumpprijzen nog meer mensen in die treinen lokken, vergalt het reisgenot van mensen die wel een normale prijs voor hun reis betalen.
Nou Annemiek, ik weet onder welke steen jij gezeten hebt, maar je loopt echt mijlenver achter als je denkt dat een uitje naar Amsterdam het hoogtepunt van het jaar kan zijn. Daarnaast vraag ik me af waarom je na een redelijke reactie altijd nog even een sneer moet geven. Ik vind dat nogal sneu.Net alsof je zelf geen leuk leven hebt. Terwijl je natuurlijk een verschrikkelijk succesvolle vrouw van de wereld bent.
Moet natuurlijk zijn :Ik weet NIET onder welke steen je gezeten hebt.
Ik ben het toch met Annemiek eens.
Als ik over het gehele jaar bekijk dan heeft de NS genoeg acties. Elke actie heeft zijn eigen voorwaarde en elke actie heeft zijn eigen doel.
Het doel van deze actie is om de treinen (die minder goed gevuld zijn) vanuit de randstad naar de rest van Nederland beter te vullen.
Verder heeft de NS al meerdere acties gehad in 2019. Bij elke actie vallen mensen buiten de boot. Hierdoor vind ik de term discriminatie wel erg ver gaan.
Voor de mensen die het hard kunnen maken dat de NS discrimineert wil ik het volgende zeggen: Doe aangifte bij de politie.
Wouter, als je mijn reactie op Annemiek goed leest, zie dat ik het eerste gedeelte van haar reactie redelijk noem.Ik vraag me alleen af waarom ze altijd mensen moet kleineren. Ik heb trouwens de redactie van Treinreiziger.nl eerder mensen zien berispen voor veel minder kwetsende uitlatingen, maar Annemiek mag blijkbaar alles zeggen.
@Janneke 1. Ik reageerde op een van de vele bijdragen waarin mensen NS en AH beschuldigen van discriminatie. Die ernstige beschuldigingen zijn niet terecht, niet gepast en niet hard te maken. De mensen die de beschuldigingen uitten, tonen bovendien geen enkel begrip voor de logische keuze van NS en AH. Toch uitten ze de harde beschuldigingen. Dan hoeven ze bij mij niet te rekenen op een tactvol antwoord.
Overigens woon in zelf in Groningen (en zal dus ook wel eens een boer gevonden worden) en constateer aan de lopende band dat Kruidvatkaartjes (en dergelijke) wel degelijk voornamelijk door groepjes worden gebruikt voor een dagje naar Amsterdam. Ik constateer ook dat die mensen massaal onvoorbereid op reis gaan, dat ze de boel niet begrijpen, dat ze slecht op de hoogte zijn van de beperkingen van hun ticket, dat ze de verstrekte informatie niet lezen (ook niet in de meest beknopte vorm), dat ze regels in de trein niet naleven, dat ze de regels onterecht in hun voordeel interpreteren en dat ze een onevenredige beroep doen op de informatievoorziening via conducteur, loket en servicemedewerkers. Gezien de beperkte opbrengsten is het geen aantrekkelijke groep om te vervoeren.
Ik vind dat mevrouw Janneke gelijk heeft wat betreft de meeste reacties van mevrouw Annemiek. Veelal lees ik de reacties en deze van haar zijn vaak nogal denigrerend naar bepaalde ” groepen ” mensen. NS had misschien beter eerlijk kunnen zijn en gelijk hun echte reden kunnen melden bij de advertentie van de voordelige kaartjes , dan waren er niet zoveel klachten gekomen.
Paar jaar zakelijk met AH/Ahold te maken gehad, er wordt nog veel meer geprutst dan enkel deze slechte, ondoordachte actie! Marketing communicatie schijnt nogal lastig te zijn…
AH in Maarssen zegt eerst dat ze de coupons niet kunnen openen. Dag later zeggen ze dat ze van geen actie weten.. (en dit is dan in Utrecht!)
Allemaal trucjes om je de winkel in te krijgen
Ik was vandaag in Utrecht en wilde de kaartjes kopen. Ik heb gewoon een bonuskaart en ben al jaren klant bij Albert Heijn, maar woon in Gelderland.
De cassiere zei, na het scannen van mijn bonuskaart, dat ik de kaartjes niet mocht kopen, omdat ik in Apeldoorn woon (ze zei letterlijk ‘in de foute provincie’).
Ik dus naar een andere AH in Utrecht, vroeg eerst om een bonuskaart, registreerde deze niet en ging toen weer naar dezelfde winkel, dezelfde cassiere.
Omdat er nu GEEN provincie gekoppeld was met de bonuskaart kon ik gewoon de kaartjes kopen.
Het gaat duidelijk niet om waar de kaartjes te koop zijn, maar WAAR DE KLANTEN VANDAAN KOMEN.
Als dat geen discriminatie is, dan weet ik het niet meer!!!!
Albert Heijn / NS. Dit is idiotie. Wat is de volgende stap? Dat alleen mensen met een bepaalde huidskleur of van een bepaald geslacht kortingskaartjes kunnen krijgen.
De komende maand ga ik een stukje verderop winkelen. Ik loop 10 minuten extra om bij de Plus te kopen. Dit soort acties verdient een duidelijke tegenactie van de klanten.
Ik roep ook iedereen op om een maand lang niet meer bij AH te kopen.
Denken ze daarna beter na om opnieuw een dergelijke discriminerende actie op te zetten.
Toch raar dat men vroeg naar je bonuskaart. Ik heb afgelopen week een kaartje gehaald bij de infobalie van een AH en hier werd niet om mijn bonuskaart gevraagd.
Op de ah site staat: “De Dagkaart Daluren is alleen te verkrijgen bij Albert Heijn winkels in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland” en niets over waar je woont. De caissière lijkt dus een fout te hebben gemaakt.
Worden AH medewerkers in het algemeen wel goed ingelicht als het om actiekaarten of andere product informatie gaat, of verschilt dat van winkel tot winkel en of hoe het management met dit soort zaken omgaat ? Als het AH management geen goede instructies aan het personeel geeft en er op toe gaat zien dat men correct handelt, is de klant wel de dupe en schiet men met treinkaart en andere acties het doel voorbij. Een homogeen beleid in ALLE AH winkels is in het belang van de klant en geen heterogeen beleid, daar schiet men als klant/reiziger niets mee op ! Voortaan geen onderscheid meer maken per provincie, levert alleen fikse irritatie en onbegrip op, zou ik NS en AH en co willen adviseren !
In mijn ogen heeft de NS genoeg acties waar mensen gebruik van kunnen maken om voordelig buiten de spits te reizen. Elke actie heeft zijn eigen doel en eigen voorwaarde.
Het doel van deze actie is om treinen vanuit de randstad naar de overige provincies voller te krijgen. Ik vermoed dat dit ook de reden is om maar vier provincies deze kaartjes te verkopen.
Ik ben van mening dat er naast deze actie genoeg acties overblijft waar men mee uit de voeten kan.
Verder denk ik dat de onderscheid van provincie niet de meeste irritatie oplevert maar de communicatie. Als de NS uitlegt waarom ze een bepaalde actie in het leven roepen en ook verteld wat de komende acties gaan worden (zodat de overige provincies weten dat ze niet vergeten worden) dan zal het al een hoop irritatie voorkomen.
Verder denk ik dat een betere actie was geweest als ze van te voren een aantal locaties hadden opgegeven. Dit hebben ze in het verleden ook al eens gedaan.
De treinkaart was slechts tot gisteren te koop, vandaag bij AH niet meer te krijgen en al vernietigd. Stond blijkbaar op de kaart zelf maar niet online.