fbpx
Foto: NS

NS Business Card biedt nu ook abonnementen voor bus en tram

03 jul 2015 14:14

Voor de NS Business Card zijn er nu ook Bus Tram en Metro abonnementen beschikbaar. Daarmee komt er alsnog een alternatief voor de in 2012 afgeschafte stads- en streeksupplementen bij NS abonnementen. Voor de consumentenmarkt en de klein zakelijke markt komt er vooralsnog geen alternatief.

Tot 2012 kon bij een NS maandtrajectkaart een suplement gekocht worden waarmee voordelig met de bus, tram en metro gereisd kon worden in een bepaalde zone. "We hebben nu BudgetZeker geïntroduceerd. In zekere zin is dat een alternatief voor de eerder afgeschafte suplementen, maar het is meer dan dat. Het is nu een bundel voor bus, tram en metro die niet meer gebonden is aan een specifiek traject" legt NS woordvoerder Eric Trinthamer uit.

BudgetZeker biedt werknemers de mogelijkheid om met elke stads- en streekvervoerder tegen een vooraf vastgesteld budget door heel Nederland van het OV gebruik te kunnen maken. Het is een aanvulling op de NS Business Card en alleen beschikbaar voor bedrijven met meer dan 50 medewerkers.  BudgetZeker is er in de varianten Small (€495,=), Medium (€775,=) en Large (€1.175,=). Op basis van de af te leggen afstand en frequentie van het woon-werkverkeer wordt de reiziger voor aanschaf ingedeeld in een van de varianten met het daarbij behorende tarief.

Voor de klein zakelijke markt en consumentenmarkt wordt het product vooralsnog niet beschikbaar. "Zover zijn we nog niet" zegt Trinthamer. Al erkent hij dat dergelijke proposities mogelijk ook voor hen intressant kunnen zijn. Volgens Trinthamer wordt nu gekeken of het product aanslaat bij de zakelijke markt en als dat het geval is kan het product mogelijk ook worden uitgerold voor andere doelgroepen.

De oplossing komt er nadat werkgevers organisatie VNO NCW de OV-bedrijven had uitgedaagd om met een oplossing te komen waarmee werkgevers met één product voordelig in het OV konden reizen. De OV-bedrijven overhandigden vandaag de eerste BudgetZeker OV-chipkaart aan Hans de Boer, voorzitter van VNO NCW.