5.000 Treinreizigers willen schadevergoeding
04 dec 2015 14:15
Ruim 5000 reizigers die denken recht te hebben op een schadevergoeding van de Nederlandse Spoorwegen hebben zich al gemeld bij ConsumentenClaim. Dat heeft directeur Stef Smit vrijdag gezegd. Bij ConsumentenClaim kunnen reizigers die ontevreden zijn over de overvolle treinen tijdens de spits sinds maandag een klacht indienen.
In één dag tijd stond de teller op 3750 aanmeldingen. Dat aantal stijgt dus nog steeds. Volgens Smit melden zich elke dag nog nieuwe mensen die hun ongenoegen over de NS laten blijken.
ConsumentenClaim wil een claim indienen bij de NS omdat veel treinreizigers in de spits moeten staan, terwijl het spoorbedrijf volgens de claimorganisatie verplicht is om mensen een zitplaats te bieden. In de voorwaarden van NS wordt echter gesproken over een vervoersbewijs, zonder dat er een zitplaats wordt beloofd. Of het gaat lukken om een schadevergoeding te krijgen, is volgens de redactie van Treinreiziger.nl dan ook zeer de vraag.